Bethesda Game Studios heeft aangekondigd dat de nieuwste versie van de AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) technologie deze maand aan Starfield zal worden toegevoegd. FSR 3 zal volgende week in het spel geïmplementeerd worden via Steam Beta, en later diezelfde maand zal het beschikbaar worden gemaakt voor alle pc-spelers.
FSR 3 is de derde generatie van AMD’s oplossing als reactie op Nvidia’s supersampling technologie – DLSS. In tegenstelling tot DLSS, dat alleen werkt op RTX GPU’s, is AMD’s supersampling technologie compatibel met AMD, Nvidia en Intel grafische kaarten.
Starfield ondersteunde eerder al FSR 2 sinds de initiële release vorig jaar, hoewel pc-spelers die FSR 3 wilden gebruiken, het tot dat moment onofficieel moesten toevoegen via mods. Met name de DLSSG-naar-FSR3-modificatie werd zeer gewaardeerd, omdat het spelers in staat stelde over te schakelen van Nvidia’s DLSS frametechnologie naar FSR 3, resulterend in hogere framerates in bepaalde spellen.
De ondersteuning van FSR 3 in Starfield voegt het toe aan de groeiende lijst van spellen die gebruik maken van de nieuwste versie van AMD’s supersampling technologie. Enkele spellen die FSR 3 ondersteunen zijn Avatar: Frontiers of Pandora en Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.
Zoals Bethesda eerder heeft vermeld, staat er nog een update voor Starfield gepland voor deze maand. In december van vorig jaar suggereerde Bethesda in een Reddit-bericht dat een verhaaluitbreiding genaamd Shattered Space in februari zou worden uitgebracht.
In onze review van Starfield hebben we gezegd: “Starfield heeft veel tegen zich, maar uiteindelijk maakt de aantrekkingskracht van haar uitgebreide verhaalquests en respectabele gevechten het moeilijk om te weerstaan.”
Bron: IGN