T-Mobile plant klanten met oudere telefoonabonnementen over te zetten naar nieuwere

T-Mobile heeft plannen aangekondigd om sommige van zijn klanten met oudere telefoonabonnementen over te zetten naar de nieuwste opties van het bedrijf. Deze verandering kan resulteren in hogere maandelijkse rekeningen voor klanten. Klanten die door deze verandering worden getroffen, zullen vanaf november een verandering in hun telefoonrekeningen zien. T-Mobile bevestigde de rapporten aan CNET, die het nieuws als eerste braken. Klanten met de oudere One, Simple Choice, Magenta en Magenta 55 Plus abonnementen van het bedrijf zullen worden overgezet naar nieuwere opties.

Klanten die door de verandering worden getroffen, zullen vanaf 17 oktober berichten ontvangen. T-Mobile vertelde CNET dat “er een verhoging van ongeveer $10 per lijn zal zijn met de migratie, maar merkte op dat degenen die zich aanmelden voor AutoPay $5 per lijn kunnen besparen (tot acht lijnen per account)”. “We zijn altijd op zoek naar manieren om onze klanten meer te geven van onze diensten, dus we verplaatsen een klein aantal mensen die op oudere tariefplannen zaten naar nieuwere plannen die hen verbeterde functies zullen bieden,” zei het bedrijf.

Klanten die niet willen overstappen naar een ander plan, kunnen ervoor kiezen om dit niet te doen door contact op te nemen met de klantenservice van T-Mobile. Volgens CNET is de deadline die klanten hebben om de verandering te stoppen onbekend. Het nieuws van de verandering maakte eerst zijn ronde op Reddit, YouTube en andere mediaplatforms. Reddit-gebruikers deelden dat klanten op Simple Choice zullen worden verplaatst naar ofwel Magenta of Essentials Select, anderen op Magenta of One zullen overstappen naar Go5G, en klanten op Magenta 55 Plus zullen worden overgezet naar Go5G 55 Plus.