Samsung werkt samen met Epic Games en Krafton om exclusieve games te ontwikkelen voor Galaxy Z Fold-telefoons

Samsung heeft de Galaxy Note-serie stopgezet en richt zich nu op opvouwbare telefoons voor veeleisende gebruikers. De Galaxy Z Fold-serie biedt betere multitasking en productiviteit dan normale smartphones, en om dit verder te verbeteren, zou het Zuid-Koreaanse bedrijf exclusieve games kunnen introduceren voor deze apparaten. Volgens een rapport van Hankyung werkt Samsung samen met wereldwijde gamingbedrijven om exclusieve en aangepaste games te ontwikkelen voor de Galaxy Z Fold-serie. Het bedrijf heeft naar verluidt partnerschappen gesloten met Epic Games (van Fortnite) en Krafton (van PUBG) om exclusieve games naar Galaxy Z Fold-telefoons te brengen.

Samsung Research heeft een Gaming Task Force-team opgericht in China, Zuid-Korea, het VK en Oekraïne om exclusieve games te ontwikkelen voor de Galaxy Z Flip 5 en de Galaxy Z Fold 5 in samenwerking met gamingbedrijven. Het team werkt samen met Epic Games, Kakao Games, Krafton, NCSoft, Nexon, Pearl Abyss en Smilegate om nieuwe games te ontwikkelen en bestaande games te optimaliseren. Deze games kunnen een meer meeslepende ervaring en interessante gamingopstellingen bieden door bijvoorbeeld de bedieningselementen en de kaart op de ene helft van het scherm te plaatsen en de belangrijkste gameplay op de andere helft van een opvouwbare telefoon.

Exclusieve games voor de Galaxy Z Fold-serie zouden begin volgend jaar kunnen worden gelanceerd, en sommige van deze games zullen naar verluidt beschikbaar zijn via Samsung Gaming Hub. Samsung werkt ook aan speciale software (UI en UX) voor zijn opvouwbare telefoons en werkt hiervoor nauw samen met Google. Van alle smartphones die dit jaar zijn verkocht, waren slechts 1,6% opvouwbare apparaten. Samsung gelooft dat meer mensen opvouwbare telefoons zullen aanschaffen als er meer exclusieve apps en games beschikbaar zijn voor dergelijke apparaten. Het bedrijf is van mening dat games kunnen profiteren van de grotere schermen op opvouwbare telefoons.

Samsung wil het grootste marktaandeel in de opvouwbare telefoonmarkt veroveren door exclusieve app- en game-samenwerkingen, aangezien de verkoop van opvouwbare telefoons naar verwachting met 37,7% zal stijgen tot 25 miljoen eenheden dit jaar. Een Samsung-functionaris zei: “Samenwerking met contentbedrijven is net zo belangrijk als met telecommunicatiebedrijven zoals AT&T en distributeurs zoals Best Buy”.