Het verkennen van de architectonische diversiteit van Shanghai met studenten van de NYU

Een diverse groep buitenlandse studenten van de Shanghai New York University nam enthousiast deel aan een educatieve excursie in de buitenlucht als onderdeel van hun Zomercursus Chinese Taalonderdompeling. Uitgerust met koptelefoons en smartphones in de hand bestudeerden ze met veel interesse de complexe historische gebouwen in het Bund-gebied op een aangename vrijdagmiddag, waarbij ze momenten van hun educatieve reis vastlegden.

Deze educatieve expeditie, als onderdeel van hun ‘Citywalk’-thema, omvatte bijna 40 deelnemers. Ze werden verdeeld in twee groepen, waarvan één zich verdiepte in de inscripties en plaquettes van het Bund-bron-gebied, waarbij ze de architecturale en historische diversiteit van het moderne Shanghai ontdekten. De andere groep zwierf door het oude stadsdeel van Shanghai en getuigde van de opvallende wisselwerking tussen historische betekenis en moderne vooruitgang.

Onder leiding van Chen Hansong, een stadsverkenner uit het post-85-tijdperk met meer dan zes jaar ervaring, ontvingen de studenten tweetalige inzichten over de architectuur en geschiedenis van de stad. Een bijzondere stop was tegenover het China Industrial Bank Building, waar Chen de studenten betrok bij een levendige discussie over de taal op de gevel van het gebouw en uiteindelijk uitlegde waarom ‘Industrieel’ een passende beschrijving was.

Een andere uitdaging deed zich voor op Huqiu Road, waar de studenten, sommigen met slechts één of twee jaar Chinese studie achter de rug, probeerden de zegelkarakters te ontcijferen die waren gegraveerd op de derde verdieping van het Bund Art Museum. Na een langdurige discussie waren ze verheugd over de onthulling van de verborgen woorden: ‘Azië Literatuur Forum’.

Onder de studenten was Konstantin uit Rusland, die enthousiast zijn nieuwe interesse in de geschiedenis van Shanghai deelde. Nu een tweedejaars met negen maanden Chinees leren achter de rug, gaf hij toe te genieten van de Chinese keuken en bezienswaardigheden zoals Xintiandi, tevreden met zijn verbeterende maar nog niet perfecte Mandarijnvaardigheden.

Het programma coördinator, Shui Xiaobo, benadrukte dat de studenten een jaar aan curriculum in negen weken dienden te voltooien, inclusief traditionele culturele projecten zoals Tai Chi en kalligrafie, naast dagelijkse taallessen. Het huidige jaar kende een nieuw record aan deelnemers, waaronder studenten van prestigieuze universiteiten zoals Brown en Purdue.

Eerste bezoeker aan Shanghai, Hou Madi van Purdue, prees de mix van erfgoed en moderniteit in de stad, wat een verrijkende achtergrond bood voor hun onderdompelende taalervaring.

Relevante Feiten:

– De architecturale diversiteit van Shanghai weerspiegelt zijn complexe geschiedenis, met invloeden van traditionele Chinese stijlen tot Art Deco-gebouwen uit de tijd dat het bekend stond als het “Parijs van het Oosten.”
– Het Bund-gebied is beroemd om zijn historische gebouwen die langs de Huangpu-rivier staan, met architecturale stijlen variërend van Romaans, Gotisch, Renaissance tot Barok en Neoclassicisme, hoofdzakelijk ontwikkeld in de 19e en begin 20e eeuw.
– NYU Shanghai is de eerste Sino-Amerikaanse samenwerking in het hoger onderwijs die graden in China verleent, opgericht als onderdeel van een partnerschap tussen de New York University en de East China Normal University.
– Onderdompelingsprogramma’s staan bekend om het versnellen van het taalverwervingsproces. Activiteiten zoals stadswandelingen kunnen context en cultureel begrip bieden die het leren verrijken.

Belangrijke Vragen en Antwoorden:

– Waarom is architecturale diversiteit significant voor taalstudenten?
De architecturale diversiteit in Shanghai fungeert als een fysieke representatie van de historische en culturele verhalen van de stad, en biedt taalstudenten een rijkere context om de taal die ze bestuderen te begrijpen.

– Met welke uitdagingen worden buitenlandse studenten geconfronteerd bij het studeren van Chinees in Shanghai?
Buitenlandse studenten kunnen moeite hebben met de complexiteit van de Chinese taal, waaronder het herkennen van karakters, tonen en de regionale dialecten. Bovendien kan het aanpassen aan culturele verschillen ook een uitdaging zijn.

Uitdagingen en Controverses:

– Het balanceren van strenge academische schema’s met culturele onderdompeling kan belastend zijn voor studenten, aangezien van hen wordt verwacht dat ze in een korte periode een grote hoeveelheid informatie opnemen.
– Het zorgen dat het behoud van de historische architectuur van Shanghai niet bezwijkt onder de druk van moderne ontwikkeling is een relevant onderwerp in de stadsplanningsdiscussies van de stad.

Voordelen en Nadelen:

Voordelen: De benadering van excursies om te leren biedt studenten een dynamische en interactieve manier om meer te weten te komen over geschiedenis, cultuur en taal, waardoor de ervaring memorabel en boeiend wordt.
Nadelen: Er kan een afweging zijn tussen de diepte van cultureel begrip en de omvang van het behandelde curriculum vanwege de compacte aard van het onderdompelingsprogramma.

Gerelateerde Links:

– Voor meer informatie over de geschiedenis en architectuur van Shanghai kunt u de officiële reisgids van Shanghai bezoeken op Meet in Shanghai.
– Voor meer informatie over NYU Shanghai en zijn academische programma’s kunt u de officiële website van de universiteit bezoeken op NYU Shanghai.

The source of the article is from the blog klikeri.rs