Ontdek de architecturale diversiteit van Shanghai met NYU-studenten.

Een diverse groep buitenlandse studenten van de Shanghai New York University nam enthousiast deel aan een buitenexcursie als onderdeel van hun Zomerprogramma voor Chinese Taalonderdompeling. Uitgerust met koptelefoons en smartphones in de hand bestudeerden ze op een aangename vrijdagmiddag met veel interesse de ingewikkelde historische gebouwen van de Bund, waarbij ze momenten van hun educatieve reis vastlegden.

Deze educatieve expeditie, onderdeel van het thema ‘Stadswandeling’, omvatte bijna 40 deelnemers. Ze werden verdeeld in twee groepen, waarbij de ene zich verdiepte in de inscripties en plaquettes van het Bund-brongebied, waarbij ze de architectonische en historische diversiteit van het moderne Shanghai ontdekten. De andere groep zwerfde door het oude stadsdeel van Shanghai en getuigde van de opvallende interactie tussen historische betekenis en moderne ontwikkelingen.

Onder leiding van Chen Hansong, een stadsverkenner van de post-85-generatie met meer dan zes jaar ervaring, ontvingen de studenten tweetalige inzichten over de architectuur en geschiedenis van de stad. Een bijzondere stop was tegenover het China Industrial Bank Building, waar Chen studenten betrok bij een levendige discussie over de taal op de gevel van het gebouw, waarbij hij uiteindelijk de reden uitlegde waarom ‘Industrial’ een passende beschrijving was.

Een andere uitdaging deed zich voor op Huqiu Road, waar de studenten, waarvan sommigen slechts een jaar of twee Chinees studeerden, probeerden de zegeltekens te ontcijferen die waren gegraveerd op de derde verdieping van het Bund Art Museum. Na een langdurige discussie waren ze verheugd over de onthulling van de verborgen woorden: ‘Asia Literature Forum’.

Onder de studenten was Konstantin uit Rusland, die enthousiast zijn nieuwe interesse in de geschiedenis van Shanghai deelde. Nu tweedejaarsstudent met negen maanden Chinees leren achter de rug, gaf hij toe te genieten van de Chinese keuken en bezienswaardigheden zoals Xintiandi, en hij uitte tevredenheid over zijn verbeterende maar niet perfecte beheersing van het Mandarijn.

Het programma coördinator, Shui Xiaobo, benadrukte dat de studenten een jaar aan lesmateriaal in negen weken moesten voltooien, inclusief traditionele culturele projecten zoals Tai Chi en kalligrafie, naast dagelijkse taallessen. Het huidige jaar vestigde een nieuw record in deelname, met studenten van prestigieuze universiteiten zoals Brown en Purdue.

Een eerste bezoeker aan Shanghai, Hou Madi van Purdue, prees de mix van erfgoed en moderniteit van de stad, wat een verrijkend decor bood voor hun onderdompeling in de taalervaring.

Relevante Feiten:

– De architecturale diversiteit van Shanghai weerspiegelt zijn complexe geschiedenis, met invloeden van traditionele Chinese stijlen tot Art Deco-gebouwen uit de tijd dat het bekend stond als het “Parijs van het Oosten”.
– Het Bund-gebied is beroemd om zijn historische gebouwen langs de Huangpu-rivier, met architecturale stijlen variërend van Romaans, Gotisch, Renaissance, tot Barok en Neoclassicisme, voornamelijk ontwikkeld tijdens de 19e en het begin van de 20e eeuw.
– NYU Shanghai is de eerste Sino-Amerikaanse joint venture voor hoger onderwijs die diploma’s in China verleent, opgericht als onderdeel van een partnerschap tussen de New York University en de East China Normal University.
– Onderdompelingsprogramma’s staan bekend om het versnellen van het taalverwervingsproces. Activiteiten zoals stadswandelingen kunnen context en cultureel begrip bieden die het leren bevorderen.

Belangrijke Vragen en Antwoorden:

– Waarom is architecturale diversiteit belangrijk voor taalstudenten?
De architecturale diversiteit in Shanghai dient als een fysieke representatie van de historische en culturele verhalen van de stad, waardoor taalstudenten een rijkere context krijgen om de taal die ze bestuderen te begrijpen.

– Met welke uitdagingen worden buitenlandse studenten geconfronteerd bij het studeren van Chinees in Shanghai?
Buitenlandse studenten kunnen moeite hebben met de complexiteit van de Chinese taal, waaronder het herkennen van karakters, tonen en de regionale dialecten. Bovendien kan het zich aanpassen aan culturele verschillen ook een uitdaging zijn.

Uitdagingen en Controverses:

– Het in evenwicht brengen van het rigoureuze academische schema met culturele onderdompeling kan belastend zijn voor studenten, aangezien van hen wordt verwacht dat ze in korte tijd een grote hoeveelheid informatie opnemen.
– Ervoor zorgen dat het behoud van het historische erfgoed van Shanghai niet ten prooi valt aan de druk van moderne ontwikkeling is een belangrijk onderwerp in de stedelijke planning discussies van de stad.

Voor- en Nadelen:

Voordelen: De excursiebenadering van leren biedt studenten een dynamische en interactieve manier om meer te leren over geschiedenis, cultuur en taal, waardoor de ervaring memorabeler en boeiender wordt.
Nadelen: Er kan een afweging zijn tussen de diepgang van het culturele begrip en de breedte van het behandelde curriculum vanwege de compacte aard van het onderdompelingsprogramma.

Gerelateerde Links:

– Voor meer informatie over de geschiedenis en architectuur van Shanghai, kunt u de officiële reisgids van Shanghai bezoeken op Meet in Shanghai.
– Om meer te weten te komen over NYU Shanghai en de academische programma’s, kunt u de officiële website van de universiteit bezoeken op NYU Shanghai.

The source of the article is from the blog procarsrl.com.ar