Studenten-uitsluitingen benadrukken het belang van identiteitsdocumenten bij Vietnamese toelatingsexamens voor de universiteit

Identiteitsverificatie-uitdagingen beïnvloeden examenkandidaten

Tijdens de tweede beoordeling van de Nationale Universiteit van Ho Chi Minh Stad, gehouden op 2 juni, werden minstens twee kandidaten gediskwalificeerd – hun gebrek aan persoonlijke identificatiedocumenten verstoorde hun examenmogelijkheden. Opvallend was een kandidaat die een aanzienlijke afstand aflegde, maar werd teruggestuurd omdat hij zijn Burgeridentiteitskaart (CIC) was vergeten.

Een andere student die zijn CIC was verloren en een vervanging had aangevraagd, zou het nieuwe document pas op 11 juni ontvangen. Ondanks het tonen van een op niveau-2 geverifieerde persoonlijke informatiebevestiging via de VNeID digitale identificatie-app, werd deelname geweigerd. Dit heeft de zorgen van veel ouders in Hanoi weerspiegeld, met name gezien de naderende toelatingsexamens voor meer dan 117.000 studenten.

Flexibiliteit en regels in het examenproces

Om dit probleem aan te pakken, heeft de Directeur van de Hanoi Afdeling van Onderwijs en Training een flexibele maar niet-vervangbare positie uiteengezet met betrekking tot de VNeID. Studenten hebben strikt hun fysieke ID-kaarten nodig omdat smartphones, waarop de VNeID-app staat, verboden zijn in examenomgevingen vanwege het risico op bedrog dat door mobiele apparaten wordt vergemakkelijkt.

Hij lichtte verder toe welke accommodaties er zijn voor studenten die hun ID-kaarten verliezen of vergeten. Zij zouden nog steeds worden toegelaten tot de examens, mits zij een toewijding ondertekenen, relevante handtekeningen krijgen en een post-examen identiteitsverificatie ondergaan door surveillanten.

De vereisten voor identificatie tijdens het examen zijn essentieel om de integriteit te handhaven en wangedrag te voorkomen. Een dergelijke naleving van richtlijnen wordt als essentieel beschouwd om eerlijkheid en gepastheid binnen deze kritieke academische beoordelingen te waarborgen.

Belang van identiteitsdocumenten bij Vietnamese toelatingsexamens voor universiteiten

Identiteitsverificatie is essentieel bij Vietnamese toelatingsexamens voor universiteiten om de integriteit en eerlijkheid van het academische beoordelingsproces te waarborgen. Deze maatregelen zijn cruciaal om impersonatie en bedrieglijke incidenten te voorkomen, als anders de kwaliteit en geloofwaardigheid van de academische instellingen in het gedrang kunnen komen.

Belangrijkste uitdagingen en controverses

De belangrijkste uitdaging die gepaard gaat met strikte ID-vereisten is de situatie waarin studenten hun persoonlijke identificatiedocumenten, zoals de Burgeridentiteitskaart (CIC), vergeten of verliezen, vlak voor of op de examendag. Deze situatie kan leiden tot diskwalificatie van het examen en kan bijzonder verontrustend zijn voor studenten die lange afstanden hebben gereisd of zich uitgebreid hebben voorbereid op deze cruciale tests.

Een controverse ontstaat met de opkomst van digitale identificatieoplossingen zoals de VNeID-app. Hoewel het door sommige overheidsdiensten wordt erkend, wordt het in examencontexten niet geaccepteerd vanwege het verbod op mobiele apparaten, gericht op het tegengaan van potentiële bedrog. Dit heeft vragen opgeroepen over de flexibiliteit en aanpassingsvermogen van examenregels in het licht van technologische vooruitgang.

Voor- en nadelen

De voordelen van het vereisen van fysieke ID-kaarten zijn onder andere:

Voorkomen van Bedrog: Zorgen dat studenten geen elektronische apparaten kunnen gebruiken die kunnen helpen bij bedrog.
Behoud van Examenintegriteit: Fysieke ID’s dragen bij aan een consistente en veilige identificatieprocedure.
Rechtvaardigheid: Alle studenten zijn onderworpen aan hetzelfde verificatieproces, wat eerlijkheid bevordert.

Daarentegen omvatten de nadelen:

Starheid: Studenten die te maken krijgen met onvoorziene omstandigheden (bijv. verloren of vergeten ID’s) zijn aanzienlijk benadeeld.
Stress en Angst: Extra stress voor studenten die mogelijk al onder enorme druk staan om goed te presteren in deze spannende examens.
Beperkte Erkenning van Digitale Oplossingen: Weigering om digitale identificatie te accepteren kan worden gezien als weerstand tegen moderne oplossingen die mogelijk het proces kunnen stroomlijnen.

Tot slot, hoewel het naleven van strikte identificatievereisten voor toelatingsexamens voor Vietnamese universiteiten begrijpelijk is, moet er rekening worden gehouden met alternatieve maatregelen die echte gevallen van zoekgeraakte of vergeten ID’s kunnen accommoderen zonder de integriteit van het examen in gevaar te brengen.

Voor meer informatie over onderwijsprotocollen en richtlijnen in Vietnam, bezoek de website van het Vietnamese Ministerie van Onderwijs en Training op moet.gov.vn.