Xiaomi SU7 EV Receives Unprecedented Pre-Orders, Leading to Extended Delivery Times

In een verbazingwekkende reactie heeft de Xiaomi SU7, de allereerste auto ooit geproduceerd door het bekende smartphonemerk, een ongekend aantal pre-orders ontvangen, met bijna 90.000 bestellingen binnen slechts 24 uur. Deze overweldigende vraag heeft geleid tot verlengde levertijden, waarbij sommige klanten mogelijk tot zeven maanden moeten wachten vanaf de datum van hun bestelling om hun elektrische voertuigen te ontvangen.

De Xiaomi SU7, een batterij-aangedreven sedan die is ontworpen om direct te concurreren met de Tesla Model 3, heeft de aandacht getrokken van Chinese consumenten vanwege zijn grotere formaat en betaalbaardere prijs. De stijging van de interesse in het voertuig weerspiegelt het vertrouwen dat consumenten hebben in de reputatie van Xiaomi op het gebied van technologische innovatie.

Klanten die enthousiast een aanbetaling van 5000 yuan ($850) hebben geplaatst voor de SU7 zullen nu echter te maken krijgen met een wachtperiode van maximaal zeven maanden. Een rapport van Reuters onthult dat de leveringstijden op de app van het bedrijf deze verlengde periodes aangeven, waarbij de leveringen naar verwachting eind deze maand zullen beginnen.

Het leveringsvenster voor het topmodel van de SU7, bekend als de Max, met een prijs van 299.900 yuan ($41.500), strekt zich uit tussen 27 en 30 weken, wat aangeeft dat klanten het mogelijk pas volgend jaar zullen ontvangen. Aan de andere kant wordt verwacht dat de instapversie, de Standard, met een startprijs van 215.900 yuan ($29.900), en de SU7 Pro, met een prijs van 245.000 yuan ($33.990), tussen de 18 en 21 weken nodig hebben voor de levering.

De Xiaomi SU7, met elektrische motoren die intern zijn ontwikkeld en gebruikmaken van een 800-volt architectuur, belooft een opmerkelijke reikwijdte van maximaal 515 mijl (830 kilometer) volgens de CLTC-procedure. Het maakt gebruik van batterijen met een hoog voltage van prominente fabrikanten zoals CATL en BYD.

Geproduceerd onder contract door BAIC in Beijing, heeft de nieuwe fabriek een initiële productiecapaciteit van 150.000 voertuigen per jaar, die in de tweede fase zal toenemen tot 300.000 voertuigen per jaar. Ondanks dat het in China ongeveer $4.000 goedkoper is dan de Tesla Model 3, biedt de Xiaomi SU7 een grotere actieradius, een scala aan schermen, een head-up display en een luxe interieur dat naadloos integreert met Xiaomi’s consumentenproducten.

Het succes dat Xiaomi ervaart op de felbevochten Chinese EV-markt toont de effectiviteit van hun marketinginspanningen aan. Met de overweldigende reactie op de SU7 is het bedrijf ongetwijfeld in staat om een ​​belangrijke impact te hebben op de auto-industrie.

FAQs:

1. Wat heeft geleid tot de hoge vraag naar de Xiaomi SU7?

De hoge vraag naar de Xiaomi SU7 is voornamelijk te danken aan zijn grotere formaat en meer betaalbare prijs in vergelijking met de Tesla Model 3. Dit heeft consumenten aangetrokken die op zoek zijn naar een ruime en betaalbare elektrische sedan.

2. Waarom zijn de levertijden verlengd?

De levertijden zijn verlengd vanwege de overweldigende vraag naar de Xiaomi SU7, waardoor de productiecapaciteit van het bedrijf wordt overschreden. Dit heeft geleid tot vertragingen bij de levering van de voertuigen.

3. Hoe lang kan de wachttijd voor klanten zijn?

Klanten kunnen tot zeven maanden moeten wachten vanaf de datum van hun bestelling om hun Xiaomi SU7 te ontvangen.

4. Wat zijn de kenmerken van de Xiaomi SU7?

De Xiaomi SU7 heeft elektrische motoren ontwikkeld in-house en maakt gebruik van een 800-volt architectuur. Het biedt een opmerkelijke actieradius van maximaal 515 mijl (830 kilometer) en maakt gebruik van hoogspanningsbatterijen van gerenommeerde fabrikanten zoals CATL en BYD. Het voertuig heeft ook een ruim interieur, een scala aan schermen en een head-up display.

5. Wat is de productiecapaciteit van de nieuwe fabriek van Xiaomi?

De nieuwe fabriek van Xiaomi heeft een initiële productiecapaciteit van 150.000 voertuigen per jaar, die in de toekomst zal worden verhoogd tot 300.000 voertuigen per jaar.

6. Wie zijn de concurrenten van Xiaomi op de Chinese EV-markt?

Xiaomi concurreert op de Chinese EV-markt met merken zoals Tesla, Nio, Xpeng en Li Auto.

Voor meer informatie over de Chinese elektrische voertuigenmarkt en sectorvoorspellingen kunt u deze link raadplegen.

The source of the article is from the blog kunsthuisoaleer.nl