Volvo Penta Unveils Innovative Battery Energy Storage System at Intermat 2024

Volvo Penta, een toonaangevende aanbieder van energieoplossingen voor de bouwsector, zal op Intermat 2024, de toonaangevende vakbeurs voor bouwmachinerie in Parijs, haar baanbrekende batterij-energieopslagsysteem presenteren. Dit geavanceerde systeem, ontwikkeld in samenwerking met TechnoGen, biedt een scala aan functies die geoptimaliseerd zijn voor industrieel gebruik.

De batterijpakketten die zijn geïntegreerd in Volvo Penta’s energieopslagsysteem zijn ontworpen voor snelle oplading en snelle ontlading, dankzij hun gunstige C-rate. Dit maakt ze uitermate geschikt voor toepassingen waar energiedichtheid van groot belang is, zoals piekvermindering, energiearbitrage, het opladen van elektrische voertuigen (EV’s) en tijdelijke stroombehoefte.

Naast het batterij-energieopslagsysteem zal Volvo Penta ook haar elektrische aandrijflijn voor off-highway toepassingen presenteren op het evenement. Deze innovatieve aandrijflijn is voorzien van een nieuwe kubusvormige batterij, die een opmerkelijke toename van 40% in energiedichtheid biedt in vergelijking met de oorspronkelijke platte batterij. Met energiecapaciteiten van 90 kWh en 94 kWh voor verschillende types, is de elektrische aandrijflijn een veelzijdige oplossing die gebruikt kan worden in diverse sectoren, waaronder mijnbouw, bouw en materiaalbehandeling.

De deelname van Volvo Penta aan Intermat 2024 benadrukt het streven van het bedrijf om voorop te blijven lopen op het gebied van duurzame energieoplossingen in de bouwsector. Door hun nieuwste innovaties te tonen, hoopt Volvo Penta andere spelers in de industrie te inspireren om hernieuwbare energie te omarmen en bij te dragen aan een groenere toekomst.

Wil je meer weten over Volvo Penta’s baanbrekende batterij-energieopslagsysteem en elektrische aandrijflijn, breng dan zeker een bezoek aan hun stand op Intermat 2024. Mis deze kans niet om de toekomst van duurzame energie in de bouwsector te verkennen.

Veelgestelde vragen:

V: Wat presenteert Volvo Penta op Intermat 2024?
A: Volvo Penta presenteert haar baanbrekende batterij-energieopslagsysteem en elektrische aandrijflijn voor off-highway toepassingen.

V: Wat zijn de kenmerken van Volvo Penta’s batterij-energieopslagsysteem?
A: De batterijpakketten geïntegreerd in Volvo Penta’s energieopslagsysteem zijn ontworpen voor snelle oplading en ontlading. Ze hebben een gunstige C-rate en zijn geoptimaliseerd voor industrieel gebruik. Ze zijn geschikt voor toepassingen waar energiedichtheid belangrijk is, zoals piekvermindering, energiearbitrage, het opladen van elektrische voertuigen en tijdelijke stroombehoefte.

V: Wat is het verschil tussen Volvo Penta’s originele batterij en de nieuwe kubusvormige batterij?
A: De nieuwe kubusvormige batterij die wordt gebruikt in Volvo Penta’s elektrische aandrijflijn heeft een toename van 40% in energiedichtheid ten opzichte van de originele platte batterij. Het biedt energiecapaciteiten van 90 kWh en 94 kWh voor verschillende types.

V: In welke sectoren kan Volvo Penta’s elektrische aandrijflijn worden gebruikt?
A: Volvo Penta’s elektrische aandrijflijn kan worden toegepast in verschillende sectoren, waaronder mijnbouw, bouw en materiaalbehandeling.

V: Waarom neemt Volvo Penta deel aan Intermat 2024?
A: Volvo Penta neemt deel aan Intermat 2024 om haar nieuwste innovaties te presenteren en haar toewijding aan duurzame energieoplossingen in de bouwsector te tonen. Ze willen andere spelers in de industrie inspireren om hernieuwbare energie te omarmen en bij te dragen aan een groenere toekomst.

Definities:
– C-rate: De C-rate is een maat voor de snelheid waarmee een batterij kan worden opgeladen of ontladen. Een hogere C-rate geeft aan dat het opladen of ontladen sneller kan plaatsvinden.
– Piekvermindering: Piekvermindering verwijst naar een strategie die de vraag naar elektriciteit tijdens perioden van hoge piekbelasting vermindert. Door overtollige energie op te slaan tijdens perioden van lage vraag, kan de opgeslagen energie worden gebruikt tijdens piekperioden, waardoor de behoefte aan extra stroomopwekking afneemt.
– Energiearbitrage: Energiearbitrage houdt in dat gebruik wordt gemaakt van verschillen in energieprijzen op verschillende tijdstippen om elektriciteit te kopen tegen lage prijzen en op te slaan voor gebruik tijdens periodes van hoge vraag wanneer de prijzen hoger zijn.
– Off-highway toepassingen: Off-highway toepassingen verwijzen naar het gebruik van apparatuur of voertuigen in sectoren zoals mijnbouw, bouw en materiaalbehandeling, die voornamelijk buiten de openbare weg opereren.

Aanbevolen gerelateerde links:
Volvo Penta
Intermat 2024