Google rozszerza funkcję “Hold for me” na szerszą grupę użytkowników smartfonów

Google introduceerde in 2020 de functie “Wachten aan de Lijn” op Pixel-telefoons, waardoor de Google Assistent kon wachten tijdens klantenservicegesprekken totdat er een echt persoon antwoord gaf. Nu zijn er meldingen dat een vergelijkbare functie binnenkort beschikbaar zal zijn op smartphones van andere fabrikanten.

Volgens een gebruiker genaamd Sterling (@GreenShades9) heeft Google Labs een experiment genaamd “Praat met een live medewerker” toegevoegd. Volgens de bron verschijnt deze functie wanneer er gezocht wordt naar klantenservicenummers van specifieke bedrijven. Gebruikers hebben de mogelijkheid om een gesprek aan te vragen, wat betekent dat de Google Assistent het telefoongesprek zal voeren en wachten op antwoord van een klantenservice medewerker.

Deze claims zijn bevestigd met twee screenshots die de functionaliteit van dit experiment tonen. De eerste afbeelding toont de geactiveerde functie “Praat met een live medewerker” in Google Labs. De tweede afbeelding laat een voorbeeld zien waarbij het zoeken naar “Klantenservice Alaska Airlines” het klantenservicenummer als bovenste resultaat toont, met daaronder de “Vraag een telefoongesprek aan” widget van “Praat met een live medewerker”.

Google Labs werd gelanceerd op de I/O-conferentie in mei 2023, waarbij gebruikers zich konden aanmelden als vroege testers voor nieuwe op AI gebaseerde functies. Als dit experiment wordt uitgerold naar alle smartphonegebruikers als onderdeel van de Google-zoekmogelijkheden, heeft het de potentie om dezelfde tijdbesparende functionaliteit te bieden aan vele smartphonebezitters, zoals Pixel-gebruikers de afgelopen drie jaar hebben ervaren.

Heeft u een interessant verhaal? Praat met ons! Stuur een e-mail naar [email protected]. U kunt anoniem blijven of erkenning krijgen voor de gedeelde informatie – aan u de keuze.

FAQ Sectie op basis van belangrijkste onderwerpen en informatie uit het artikel:

1. Wat is de “Wachten aan de Lijn” functie?

De “Wachten aan de Lijn” functie is een functie geïntroduceerd door Google waarmee de Google Assistent kan wachten tijdens klantenservicegesprekken totdat er een echt persoon antwoord geeft. Dit bespaart tijd en moeite voor smartphonegebruikers.

2. Welke nieuwe functionaliteit heeft Google Labs toegevoegd?

Google Labs heeft het experiment “Praat met een live medewerker” toegevoegd. Deze functionaliteit verschijnt wanneer er gezocht wordt naar klantenservicenummers van specifieke bedrijven en stelt gebruikers in staat om een gesprek aan te vragen, waarbij de Google Assistent het telefoongesprek voert en wacht op antwoord van een klantenservice medewerker.

3. Hoe kunnen gebruikers de nieuwe functionaliteit gebruiken?

Gebruikers kunnen de nieuwe functionaliteit gebruiken door te zoeken naar klantenservicenummers van specifieke bedrijven. Als de “Praat met een live medewerker” widget wordt weergegeven, kunnen gebruikers een gesprek aanvragen en wachten op antwoord van een klantenservice medewerker.

4. Is de nieuwe functionaliteit beschikbaar voor alle smartphonegebruikers?

Op dit moment is de nieuwe functionaliteit nog een experiment in Google Labs. Als het experiment succesvol is, heeft het echter de potentie om uitgerold te worden naar alle smartphonegebruikers als onderdeel van de Google-zoekmogelijkheden. Dit zou de tijdbesparende functionaliteit bieden aan veel smartphonebezitters.

The source of the article is from the blog lanoticiadigital.com.ar