Kreatywna aplikacja o pracę przyniosła spektakularne efekty: Kobayashi z LinkedIn do Google’a

Volgens een rapport van Business Insider werd Mariana Kobayashi aangenomen bij het kantoor van Google in Dublin nadat haar innovatieve video-sollicitatie de aandacht van internetgebruikers trok. Kobayashi besloot af te zien van het traditionele CV en koos voor een onconventionele aanpak voor haar sollicitatie.

Google staat bekend om zijn strenge wervingsproces, waarbij het miljoenen sollicitaties per jaar ontvangt en er intense concurrentie is voor posities. Kobayashi was vastbesloten om zich te onderscheiden van andere kandidaten en besloot een video te maken waarin ze haar professionele ervaring showcase. Daarnaast voegde ze opgenomen referenties toe van voormalige collega’s en contacten uit de branche, wat haar heeft geholpen om een positie bij Google te bemachtigen.

De productie van Kobayashi’s video-CV nam meer dan 10 uur in beslag. Ze diende het rechtstreeks in bij de recruiter van Google en deelde het online. In haar sollicitatie voegde ze ook documenten toe waarin ze haar vermeende tekortkomingen benadrukte en plannen presenteerde voor verbetering.

Kobayashi’s video ging al snel viraal en trok de aandacht van personen in de hele branche, die contact met haar opnamen om steun en advies aan te bieden. Kobayashi hield regelmatig contact met de recruiter. Nadat ze succesvol drie rondes van sollicitatiegesprekken had doorlopen, werd ze geselecteerd voor de laatste lijst van kandidaten.

De Google-recruiter nam contact met haar op en gaf aan dat ze “overgekwalificeerd” was voor de functie waar ze zich voor had aangemeld. Hij toonde echter interesse om haar te overwegen voor andere posities bij Google.

In een interview met Business Insider zei Kobayashi: “Ik ben trots op wat er is gebeurd.” Ze voegde eraan toe: “Ik heb twee promoties gehad in mijn carrière, wat niet mogelijk zou zijn geweest als ik bij LinkedIn was gebleven. Mijn salaris is bijna verdubbeld en ik werk nu voor een bedrijf dat beter bij me past. Deze ervaring heeft me geleerd om mijn eigenwaarde niet meer alleen aan een baan te koppelen.”

Veelgestelde vragen:

1. Hoe heeft Mariana Kobayashi een baan bij het kantoor van Google in Dublin bemachtigd?
Mariana Kobayashi heeft een baan bij Google bemachtigd door een innovatieve video-sollicitatie in te dienen die de aandacht trok van internetgebruikers. Ze besloot een onconventionele aanpak te volgen door af te zien van het traditionele CV.

2. Welke andere elementen heeft Kobayashi toegevoegd aan haar sollicitatie?
Naast de video waarin ze haar professionele ervaring showcase, heeft Kobayashi opgenomen referenties van voormalige collega’s en contacten uit de branche toegevoegd. Ze heeft ook documenten toegevoegd waarin ze haar vermeende tekortkomingen benadrukte en plannen presenteerde voor verbetering.

3. Welke resultaten heeft Kobayashi’s video-sollicitatie opgeleverd?
Kobayashi’s video ging viraal en trok de aandacht van personen uit de hele branche. Een aanzienlijk aantal mensen nam contact op met Kobayashi om steun en advies aan te bieden. Na het voltooien van het wervingsproces bij Google werd Kobayashi geselecteerd voor de laatste lijst van kandidaten.

4. Welke positieve veranderingen heeft Kobayashi ervaren na het bemachtigen van een baan bij Google?
Na het bemachtigen van een baan bij Google heeft Kobayashi twee promoties in haar carrière gekregen. Haar salaris is bijna verdubbeld. Bovendien is ze nu tevreden met werken voor een bedrijf dat beter bij haar past.

Definities:

– CV – Curriculum Vitae (professioneel cv)
– Video sollicitatie – het indienen van een video-sollicitatie
– Recruiter – werver
– Branche – industrie

Bronnen:

– google.com
– businessinsider.com

The source of the article is from the blog newyorkpostgazette.com