Google Testuje Nową Funkcję “Porozmawiaj z żywym przedstawicielem”

Google is bezig met het testen van een nieuwe functie genaamd “Praat met een Live Medewerker” waarmee de software van het bedrijf namens gebruikers naar een bedrijf kan bellen, door het telefoonmenu kan navigeren, in de wacht kan blijven en gebruikers op de hoogte kan stellen wanneer er een medewerker beschikbaar is om te spreken. Deze test is momenteel beschikbaar als experimentele functie in Search Labs en werd voor het eerst opgemerkt door gebruiker Sterling.

Deze nieuwe functie doet denken aan de functie “Wachten voor Mij” op Pixel-telefoons, maar biedt verschillende significante voordelen. Ten eerste is het beschikbaar op alle telefoons, niet alleen op Pixel 3 en nieuwere modellen. Ten tweede biedt “Praat met een Live Medewerker” gebruikers de mogelijkheid om actief namens hen een bedrijf te bellen, in plaats van een functie te zijn die gebruikers inschakelen nadat ze al in de wacht staan.

Om van de functie gebruik te maken, hoeven gebruikers alleen maar te zoeken naar het klantenservicenummer van een specifiek bedrijf, en Google zal een “Verzoek om te Bellen” knop weergeven als het bedrijf wordt ondersteund. Ondersteunde bedrijven zijn geselecteerde Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, telecommunicatieproviders, retailers, verzekeringsmaatschappijen en anderen. Gebruikers kiezen de reden van hun telefoontje, en Google geeft updates via sms terwijl ze wachten en maakt vervolgens de verbinding zodra er een medewerker beschikbaar is om te spreken.

Volgens 9to5Google is deze experimentele functie beschikbaar in de Verenigde Staten via de Google-app op iOS en Android, evenals in de Chrome-browser.

Veelgestelde vragen (FAQ)

The source of the article is from the blog scimag.news