Niedzielne Super Bowl transmitowane na Nickelodeon – Docenianie młodszej widowni

Nickelodeon, het populaire Amerikaanse kindertelevisienetwerk, zal op zondag zijn vijfde NFL-wedstrijd uitzenden wanneer de Kansas City Chiefs en de San Francisco 49ers strijden om de Vince Lombardi Trophy. Dit zal de eerste alternatieve uitzending van de Super Bowl zijn.

Het succes van dit initiatief overtrof de verwachtingen van CBS Sports-president Sean McManus. “Ik dacht dat het leuk zou zijn, met jonge commentatoren en presentatoren, maar ik had nooit gedacht dat het drie uur lang zo’n explosie van graphics, commentaar en augmented reality zou zijn. Ik prijs echt het Nickelodeon-team, de technici, grafisch ontwerpers en onze collega’s bij CBS Sports. We blijven een nieuwe standaard stellen. Zo veel vaders en moeders benaderen mij en zeggen dat ze nog nooit een footballwedstrijd met hun jonge zoon of dochter hebben gekeken, maar ze zijn dol op de Nickelodeon-ervaring,” aldus McManus.

De NFL-uitzendingen op Nickelodeon en andere innovatieve manieren om jongere kijkers aan te trekken, zijn een reactie op de veranderende kijkgewoonten op televisie. Tegenwoordig draait het meer om het aantal minuten dat wordt besteed aan kijken dan om het aantal uren. Sportcompetities en televisienetwerken moeten manieren vinden om jongere fans te betrekken en de kijkervaring te diversifiëren.

De NFL heeft niet alleen samengewerkt met Nickelodeon, maar ook met Disney+ en ESPN+ voor uitzendingen met als thema de film “Toy Story”. Volgens NFL- en Nielsen-gegevens is het kijkerspubliek in de leeftijdsgroep 2-11 gestegen met 4% en in de leeftijdsgroep 12-17 met 5%.

Niet alleen de NFL, maar ook andere sportcompetities zoals de NHL en NBA proberen verschillende manieren te vinden om jongere fans aan te trekken. Daarom maken ze steeds vaker gebruik van animatie en gebruiken ze sociale media en het creëren van virale momenten om de jongere doelgroep te interesseren.

Animatie is echter geen nieuw hulpmiddel om jonge kijkers de regels van sport bij te brengen. Al in de jaren 1940 produceerde Disney geanimeerde korte films waarin Goofy football en honkbal speelde.

Het is ook belangrijk om te vermelden dat de investeringen van de NFL in flag football en het “Play 60” programma, dat lichamelijke activiteit bevordert, een divers publiek aantrekken. ESPN heeft ook succes geboekt met zijn inspanningen om jongere kijkers te betrekken.

Lees ook:
– NFL – officiële NFL-website
– Nickelodeon – officiële Nickelodeon-website
– Disney+ – Disney+ homepage
– ESPN – ESPN homepage

Veelgestelde vragen

The source of the article is from the blog scimag.news