Oszczędzanie emisji z wykorzystaniem systemu Octopus Series

De SFK Ferry Laboe, eigendom van het Duitse veerbootbedrijf Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel (SFK), is uitgerust met het Octopus Serie batterijsysteem van EST-Floattech, een Nederlandse leverancier van energieopslagsystemen. Deze veerboot is recentelijk toegevoegd aan de vloot als onderdeel van een samenwerking met Holland Shipyards Group. Het is al het zesde veerboot in een serie van zeven waarmee SFK de uitstoot van kooldioxide wil verminderen.

De Laboe is voorzien van een Octopus High Energy systeem met een capaciteit van 560 kWh. Dit batterijsysteem zorgt ervoor dat het energieverbruik tijdens de vaart laag blijft, doordat het schip moeiteloos kan schakelen tussen generatoren en het batterijsysteem.

De veerboot is zelfs in staat om volledig emissievrij te varen rond de stad Kiel, waar het dagelijks voetgangers en fietsers vervoert.

Holland Ship Electric heeft het systeem geïntegreerd in samenwerking met EST-Floattech bij de aanschaf van de veerboten voor SFK.

Emissiereductie met het Octopus Serie batterijsysteem

De stad Kiel in Duitsland zet zich actief in voor een emissievrije toekomst. Deze samenwerking weerspiegelt een gedeelde visie op een schonere en efficiëntere maritieme industrie die aansluit bij wereldwijde inspanningen om de uitstoot van kooldioxide te verminderen door gebruik te maken van het Octopus Serie batterijsysteem.

Het geïntegreerde energiebeheersysteem optimaliseert het gebruik van opgeslagen energie, waardoor de veerboot efficiënter kan opereren en brandstofverbruik kan verminderen, wat leidt tot lagere emissies en operationele kosten. Dit systeem maakt gebruik van batterijen met een hoge energiedichtheid, wat zorgt voor optimale prestaties en een lange levensduur voor de SFK Laboe veerboot.

“Toen het nieuwe Octopus High Energy systeem aan ons werd gepresenteerd, waren we onder de indruk van het volledig vernieuwde ontwerp en de HMI-functies. De eenvoudige integratie met de scheepsnetwerken en verbeterde verbinding met het PMS-systeem, evenals de hogere veiligheidsnormen, waren opvallend. De prestaties van het systeem zijn meer dan bevredigend. SFK heeft ook vernomen dat het systeem verschillende soorten batterijen kan accomoderen, wat de toekomstige mogelijkheden bevestigt,” aldus Malte Klein van Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel.

“Het nieuwe Octopus High Energy EST batterijsysteem is succesvol geïntegreerd in zowel de hybride Laboe veerboot als de volledig op batterijen werkende Dietrichsdorf veerboot. Het gebruik van moderne rekken en covers voor de batterijen verbetert de algehele esthetiek van het systeem. Gedurende het bouwproces heeft EST-Floattech openlijk gecommuniceerd met de betreffende scheepswerf en installateur, wat heeft geresulteerd in een perfecte integratie van het batterijpakket in beide eenheden,” aldus Rens Gerritsen, Project Manager bij Holland Shipyards Group.

“Wij zijn trots om deel uit te maken van dit transformerende project dat de doelen van verschillende belanghebbenden ondersteunt bij dit initiatief, gericht op het creëren van een duurzamere maritieme industrie en het verminderen van CO2-uitstoot in en rond Kiel door middel van het Octopus Serie batterijsysteem,” merkte Walter van der Pennen, Commercial Director bij EST-Floattech, op.

Veelgestelde vragen – Octopus Serie batterijsysteem

Hieronder vindt u de belangrijkste vragen over het nieuwe Octopus Serie batterijsysteem en hun antwoorden, gebaseerd op de informatie uit het artikel.

1. Welke veerboot is uitgerust met het nieuwe Octopus Serie batterijsysteem?
De SFK Ferry Laboe is de veerboot waarop het nieuwe Octopus Serie batterijsysteem is geleverd en geïnstalleerd.

2. Wie is de leverancier van dit systeem?
Nederlandse energieopslagsysteemleverancier EST-Floattech heeft dit systeem geleverd en geïntegreerd.

3. Wat zijn de belangrijkste voordelen van het gebruik van het Octopus batterijsysteem?
De belangrijkste voordelen van het gebruik van het Octopus batterijsysteem zijn een vermindering van kooldioxide-uitstoot, efficiënter energiegebruik, verminderd brandstofverbruik en operationele kosten, en de mogelijkheid om emissievrij te varen.

4. Wat zijn de mogelijkheden van dit systeem op het gebied van batterijondersteuning?
Het Octopus batterijsysteem is in staat om verschillende soorten batterijen te ondersteunen, waardoor toekomstige ontwikkeling en aanpassing mogelijk is.

5. Wat zijn de doelen van dit project?
Het doel van het project is om een duurzamere maritieme industrie te creëren door het verminderen van CO2-uitstoot in en rond Kiel door middel van het Octopus Serie batterijsysteem.

Definities van belangrijke termen:
– Octopus Serie batterijsysteem: Een nieuw batterijsysteem ontwikkeld door EST-Floattech dat zorgt voor efficiënter energiegebruik en verminderde kooldioxide-uitstoot in de maritieme industrie.
– SFK Ferry Laboe: De veerboot waarop het Octopus Serie batterijsysteem is geïnstalleerd.
– EST-Floattech: Nederlandse leverancier van energieopslagsystemen die het Octopus Serie batterijsysteem heeft geleverd en geïntegreerd.

Voorgestelde gerelateerde links:
– EST-Floattech: [a href=’https://www.est-floattech.com/’]https://www.est-floattech.com/[/a]
– Holland Ship Electric: [a href=’https://www.hollandelectric.com/’]https://www.hollandelectric.com/[/a]
– SFK Ferry Laboe: [a href=’https://sfk-kiel.de/index.php/en/’]https://sfk-kiel.de/index.php/en/[/a]
– Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel (SFK): [a href=’https://sfk-kiel.de/index.php/en/’]https://sfk-kiel.de/index.php/en/[/a]
– Holland Shipyards Group: [a href=’https://www.hollandshipyards.nl/’]https://www.hollandshipyards.nl/[/a]

The source of the article is from the blog toumai.es