General Motors Zatrudnia Byłego Pracownika Tesli do Rozwoju Ogniw EV

General Motors (GM) heeft een voormalige Tesla-werknemer aangenomen om hoogwaardige en kosteneffectieve EV-batterijen te ontwikkelen, om elektrische voertuigen (EV’s) toegankelijker en winstgevender te maken voor GM.

GM kondigde op donderdag aan dat Kurt Kelty, 59, is aangenomen als Vice President van Battery Technology. Hij zal op 19 februari aan zijn functie beginnen en rapporteren aan GM CEO Mark Reuss, volgens GM woordvoerder Kevin Kelly.

Kelty zal verantwoordelijk zijn voor GM’s batterijcelstrategie, inclusief het gebruik van grondstoffen, wetenschappelijk onderzoek, technologieontwikkeling, batterijcomercialisering en het beheer van batterijen aan het einde van hun levensduur, aldus GM.

Kelty’s grootste uitdaging zal zijn om een manier te vinden om de kosten van batterijen te verlagen, terwijl tegelijkertijd de prestaties en schaalbaarheid van EV’s worden verbeterd, om ze winstgevend te maken voor GM. Dit is een cruciale taak, aangezien GM CEO Mary Barra onlangs heeft verklaard dat zij verwacht dat de EV’s van GM dit jaar winstgevend zullen worden. Tot nu toe hebben elektrische voertuigen geen winst opgeleverd voor GM, dat zijn omzet haalt uit de verkoop van zeer gewaardeerde benzine-aangedreven trucks en SUV’s.

Reuss verklaarde dat de bestaande basis van GM in combinatie met Kelty’s expertise op het gebied van batterijontwikkeling, waaronder batterijchemie, partnerschappen in de toeleveringsketen en samenwerking met toonaangevende batterijsystemen teams, hen zal helpen hun elektrificatiedoelen te bereiken en de positie van GM als een leider in EV-technologie te verstevigen.

GM heeft zich ertoe verbonden om tegen 2025 $35 miljard te investeren, en de aanwerving van Kelty zal de positie van het bedrijf als prominente autofabrikant versterken, volgens het bedrijf.

“Al meer dan 30 jaar heb ik me gericht op de ontwikkeling en commercialisering van batterijtechnologie die bijdraagt aan de overgang naar elektrisch vervoer,” zei Kelty in een verklaring. “Werken bij GM biedt een nog grotere kans om de industrie te helpen bij deze overgang en een blijvende impact te hebben op onze planeet.”

Kelty leidde het batterij-ontwikkelingsteam bij Tesla van 2006 tot 2017, waarbij hij verantwoordelijk was voor technologische uitwisselingen en commerciële onderhandelingen met batterijcel leveranciers en ontwikkelaars in een vroeg stadium, aldus GM. Hij was ook medeoprichter van Tesla’s Gigafabriek, een van ’s werelds grootste producenten van lithium-ion cellen en EV-componenten.

Kelty, die een MBA-graad heeft behaald aan Stanford University, heeft de afgelopen zes jaar als Vice President bij Sila gewerkt, een batterijfabrikant, zoals vermeld op zijn LinkedIn-profiel. Hij was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van bedrijven, partnerschappen voor de productie van batterijcellen en batterijceltechniek, benadrukte GM.

Kelty begon in 1993 te werken met lithium-ion batterijen bij Panasonic, zoals vermeld door GM.

Contact Jamie L. LaReau: [email protected]. Volg haar op Twitter @jlareauan. Leer meer over General Motors en meld u aan voor onze nieuwsbrief over auto’s. Abonneer u.

FAQ:

  1. Wie heeft General Motors aangenomen als Vice President van Battery Technology?
  2. General Motors heeft Kurt Kelty aangenomen als Vice President van Battery Technology.

  3. Wat zullen Kelty’s verantwoordelijkheden zijn in deze functie?
  4. Kelty zal verantwoordelijk zijn voor GM’s batterijcelstrategie, wetenschappelijk onderzoek, technologieontwikkeling, batterijcomercialisering en het beheer van batterijen aan het einde van hun levensduur.

  5. Wat is Kelty’s grootste uitdaging?
  6. Zijn grootste uitdaging is het verlagen van de kosten van batterijen terwijl de prestaties en schaalbaarheid van elektrische voertuigen worden verbeterd om ze winstgevend te maken voor General Motors.

  7. Wat zijn de elektrificatiedoelen van GM?
  8. GM heeft zich ertoe verbonden om tegen 2025 $35 miljard te investeren en streeft naar een versterking van zijn positie als leider in EV-technologie.

  9. Wat is de ervaring van Kelty op het gebied van batterijen en EV-technologie?
  10. Kelty heeft het batterijontwikkelingsteam van Tesla geleid en medeoprichter van Tesla’s Gigafabriek. De afgelopen zes jaar heeft hij als Vice President bij Sila gewerkt, een batterijfabrikant.

Definities:

  • EV – Elektrisch Voertuig
  • GM – General Motors, een Amerikaanse autofabrikant
  • CEO – Chief Executive Officer
  • MBA – Master of Business Administration

Aanbevolen Gerelateerde Links:

The source of the article is from the blog maltemoney.com.br