General Motors Zatrudnia Byłego Pracownika Tesli do Rozwoju Ogniw EV

General Motors (GM) heeft een voormalig Tesla-werknemer aangenomen om hoogwaardige en kosteneffectieve EV-batterijen te ontwikkelen, zodat elektrische voertuigen (EV’s) toegankelijker en winstgevender worden voor GM.

GM heeft aangekondigd dat Kurt Kelty, 59 jaar oud, is aangesteld als Vice President of Battery Technology. Hij zal op 19 februari aan zijn rol beginnen en rapporteren aan GM CEO Mark Reuss, aldus GM-woordvoerder Kevin Kelly.

Kelty zal verantwoordelijk zijn voor GM’s batterijcelstrategie, inclusief het gebruik van grondstoffen, wetenschappelijk onderzoek, technologieontwikkeling, batterij-commerciële toepassingen en het beheer van batterijen aan het einde van hun levensduur, meldt GM.

De belangrijkste uitdaging van Kelty zal zijn om een manier te vinden om de batterijkosten te verlagen, terwijl hij tegelijkertijd betere prestaties en schaalbaarheid levert in EV’s, zodat ze winstgevend worden voor GM. Dit is een cruciale taak, aangezien GM CEO Mary Barra onlangs heeft verklaard dat zij verwacht dat de EV’s van GM dit jaar winstgevend zullen zijn. Tot op heden hebben elektrische voertuigen geen winst opgeleverd voor GM, dat inkomsten genereert uit de verkoop van waardevolle benzine-aangedreven vrachtwagens en SUV’s.

Reuss verklaarde dat de bestaande fundering van GM in combinatie met Kelty’s expertise op het gebied van batterijontwikkeling, waaronder batterijchemie, partnerschappen in de toeleveringsketen en samenwerking met toonaangevende teams voor batterijsystemen, hen zal helpen hun elektrificatiedoelstellingen te bereiken en de positie van GM als leider in EV-technologie te versterken.

GM is van plan om tegen 2025 $35 miljard te investeren, en de aanstelling van Kelty zal de positie van het bedrijf als toonaangevende autofabrikant versterken, aldus het bedrijf.

“In de afgelopen 30 jaar heb ik mij gericht op de ontwikkeling en commercialisering van batterijtechnologie die bijdraagt aan de overgang naar elektrisch transport”, zei Kelty in een verklaring. “Werken bij GM biedt een nog grotere kans om de industrie te helpen bij deze overgang en een blijvende impact te hebben op onze planeet.”

Kelty leidde het batterijontwikkelingsteam van Tesla van 2006 tot 2017 en hield toezicht op technische uitwisselingen en commerciële onderhandelingen met leveranciers van batterijcellen en ontwikkelaars van celtechnologie in een vroeg stadium, aldus GM. Hij was ook medeoprichter van Tesla’s Gigafactory, een van ’s werelds grootste producenten van lithium-ioncellen en EV-componenten.

Kelty, die een MBA-diploma heeft behaald aan de Stanford University, heeft de afgelopen zes jaar gewerkt als Vice President bij Sila, een batterijfabrikant, zoals vermeld op zijn LinkedIn-profiel. Hij was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe zakelijke mogelijkheden, partnerschappen voor de productie van batterijcellen en batterijcel-engineering, benadrukte GM.

Kelty begon in 1993 met werken aan lithium-ionbatterijen bij Panasonic, zoals GM vermeldde.

Neem contact op met Jamie L. LaReau: [email protected]. Volg haar op Twitter @jlareauan. Leer meer over General Motors en meld u aan voor onze autonieuwsbrief. Abonneer.

Veelgestelde vragen:

The source of the article is from the blog queerfeed.com.br