Legendarny studio Piranha Bytes pod presją. Czy to koniec?

Studio Piranha Bytes, verantwoordelijk voor het creëren van de iconische Gothic game serie, bevindt zich mogelijk in een moeilijke situatie. Volgens berichten is de aangekondigde game met de werktitel WIKI6 verdwenen van de website die de producties laat zien die overheidsbeurzen ontvangen in Duitsland. Sommige bronnen suggereren dat de sluiting van de studio onvermijdelijk kan zijn.

Maar er is ook een andere kant van het verhaal. Volgens het Duitse Ministerie van Economie is de game niet zichtbaar op de website vanwege een naamswijziging naar Currywurst. Het Ministerie bevestigt dat het project nog steeds gaande is en dat Piranha Bytes en THQ Nordic hun subsidieaanvraag nog niet hebben ingetrokken. Er bestaat ook een mogelijkheid dat de studio wordt verkocht aan een andere uitgever of investeerder.

Naast het verdwijnen van de aangekondigde game veroorzaken ook andere veranderingen zorgen. De website van Piranha Bytes is teruggebracht tot alleen het bedrijfslogo en contactinformatie. Nieuwe inhoud, die eerder regelmatig werd gepubliceerd op het YouTube-kanaal van de studio, verschijnt ook niet meer. Bovendien heeft het team een belangrijke medewerker verloren, Björn Pankratz, de creative director van Piranha Bytes en mede-bedenker van de Gothic-serie.

Ondanks deze moeilijkheden is er hoop voor de studio. Piranha Bytes maakt deel uit van de Embracer Group, die zich in een herstructureringsproces bevindt. Twee uitgevers hebben interesse getoond om de studio over te nemen, maar de overlevingskansen en voortzetting van de activiteiten zijn niet hoog. In geval van mislukking is het overwegen van een crowdfundingcampagne op het Kickstarter-platform ook een optie.

Fans van de Gothic-serie maken zich zeker zorgen over de toekomst van Piranha Bytes. Deze game is een cultklassieker geworden in Polen, en de eerste twee delen van de serie hebben aanzienlijke populariteit vergaard. Ondanks het verstrijken van de tijd heeft Gothic nog steeds een sterke invloed op de Poolse gaminggemeenschap. Ondanks de uitdagende situatie moeten we optimistisch blijven en hopen dat Piranha Bytes een manier vindt om te overleven en door te gaan met het creëren van de games waar we van houden.

FAQ

The source of the article is from the blog publicsectortravel.org.uk