Dragon’s Dogma 2: Now with Enhanced NPC Systems

Dragon’s Dogma 2, het langverwachte vervolg op Dragon’s Dogma, is bijna hier, en we hebben opwindende details over de nieuwe monsters, systemen en beroepen. In onze diepgaande dekking van het spel onthulde maker Hideaki Itsuno enkele verbeteringen aan de NPC-systemen in Dragon’s Dogma 2.

Verfijnd Pawnsysteem

Het originele Dragon’s Dogma introduceerde het innovatieve “pawn” systeem, waarmee spelers een NPC-begleider konden aanpassen om naast hen te vechten en te helpen bij quests. In Dragon’s Dogma 2 keert dit systeem terug met aanzienlijke verbeteringen. Capcom heeft ruimschoots geïnvesteerd in tijd en technologie om het systeem te verfijnen. Het doel van Itsuno was om gedetailleerde NPC’s te creëren, waardoor er een groot aantal personages in de spelwereld te vinden is.

Een belangrijke verbetering is de introductie van NPC-relaties. NPC’s kunnen niet alleen affiniteit met de speler krijgen, maar ook een band vormen met andere NPC’s. Interactie met NPC’s en het uitvoeren van acties kan invloed hebben op hun relaties, wat de dynamische en bruisende omgeving van het spel versterkt.

Bovendien kunnen de relaties tussen NPC’s en de speler zo intens worden dat er conflicten ontstaan. NPC’s kunnen vechten om de aandacht van de speler, wat complexiteit en drama toevoegt aan de spelwereld.

Uitgebreide Personagecreatie en -aanpassing

Naast de verbeterde NPC-systemen biedt Dragon’s Dogma 2 aanzienlijke vooruitgang op het gebied van personagecreatie en -aanpassing. Itsuno benadrukt dat de personage-creator nu een verbazingwekkend niveau van detail en aanpassingsmogelijkheden biedt, dankzij de verbeterde hardwareprestaties.

Spelers kunnen hun droompersonage nauwkeurig vormgeven en de beperkingen van het oorspronkelijke spel doorbreken. Itsuno vergelijkt het proces met boetseren met klei, waarbij kennis en begrip van kunst een cruciale rol spelen. Het team heeft ook gebruikgemaakt van fotogrammetrietechnologie, waardoor realistische gezichtsscans mogelijk zijn en het voor spelers gemakkelijker wordt om visueel aantrekkelijke personages te maken.

Dragon’s Dogma 2 belooft een meeslepende en boeiende ervaring met zijn verbeterde NPC-systemen en uitgebreide personageaanpassingsmogelijkheden. Blijf op de hoogte voor meer spannende updates gedurende de maand.

Veelgestelde vragen

1. Welk innovatief systeem werd geïntroduceerd in het oorspronkelijke Dragon’s Dogma?
Het oorspronkelijke Dragon’s Dogma introduceerde het “pawn” systeem, waarmee spelers een NPC-begleider konden aanpassen om hen te helpen in hun avonturen.

2. Hoeveel pawns konden spelers rekruteren van andere online spelers in het oorspronkelijke spel?
In het oorspronkelijke spel konden spelers twee extra pawns rekruteren van andere online spelers.

3. Welke verbeteringen zijn er aangebracht aan het pawn systeem in Dragon’s Dogma 2?
In Dragon’s Dogma 2 is het pawn systeem verfijnd om gedetailleerde NPC’s te bevatten die doelgericht gedrag vertonen en onafhankelijke beslissingen nemen. Daarnaast kunnen NPC’s relaties vormen met andere NPC’s.

4. Hoe beïnvloeden NPC-relaties de gameplay?
NPC-relaties verdiepen de algehele relaties tussen NPC’s en kunnen zelfs zo intens worden dat er conflicten ontstaan, waarbij NPC’s vechten om de aandacht van de speler.

5. Welke verbeteringen zijn er aangebracht in personagecreatie en -aanpassing in Dragon’s Dogma 2?
Personagecreatie en -aanpassing in Dragon’s Dogma 2 bieden een verbazingwekkend niveau van detail en aanpassingsmogelijkheden. De verbeterde hardwareprestaties stellen spelers in staat personages te creëren met extreme instellingen, vergelijkbaar met boetseren met klei.

6. Welke technologie verbetert het personagecreatieproces in Dragon’s Dogma 2?
Fotogrammetrietechnologie wordt gebruikt om het personagecreatieproces te verbeteren, waardoor realistische gezichtsscans mogelijk zijn en het voor spelers gemakkelijker wordt om visueel aantrekkelijke personages te maken.

Suggesties voor gerelateerde links:
– Officiële website van Dragon’s Dogma 2
– Dragon’s Dogma 2-pagina van Capcom

The source of the article is from the blog meltyfan.es