Nowy zespół gravelowy Classified x Ridley Factory Team wprowadza trzy nowe zestawy kół

Belgisch transportbedrijf Classified is een samenwerking aangegaan met Belgian Cycling Factory om een nieuw gravelraceteam te vormen, het Classified x Ridley Factory Team. Het merk gebruikt ook de internationale fietsbeurs Velofollies in België om drie nieuwe wielsets te lanceren die compatibel zijn met het Classified Powershift-aandrijfsysteem – R36, R50 en G42.

Het Powershift-systeem maakt geen gebruik van een voorderailleur, in plaats daarvan wordt een interne, geïntegreerde achternaaf met twee versnellingen gebruikt die vergelijkbaar functioneert als een dubbele bedieningshendel. Dit systeem is gebruikt in zowel wegwedstrijden als gravelraces op WorldTour-niveau.

Het nieuwe professionele gravelteam, dat het Powershift-systeem zal gebruiken, wordt beschouwd als het eerste professionele “fabrieksteam” in de gravelwereld. Classified betrad vorig jaar de gravelwereld door de Nederlandse rijder Piotr Havik te sponsoren, maar ze hebben nu vier meer renners toegevoegd aan het daadwerkelijke team: de Britse renners Toby Perry, Annabel Fisher en Freya Rawlins, en de Belgische renner Daan Grosemans. Perry won vorig jaar de UCI Gravel World Series-race in Millau, Frankrijk, terwijl Annabel Fisher vorig jaar de algehele classificatie van de Gravel Earth Series won. Het UCI Gravel Wereldkampioenschap in Leuven, België, is een van de belangrijkste doelen van het team, aangezien het op hun thuisbasis plaatsvindt.

“Het nieuwe sponsorschap wilde bijdragen aan het Classified Factory Team, zodat we ons eenmans-team konden versterken en naar een hoger niveau konden tillen met Classified-Ridley,” aldus Classified-ambassadeur, investeerder en voormalig winnaar van meerdere monumenten, Tom Boonen, in een persverklaring. “We staan aan het begin van een zeer spannend verhaal. Wij geloven sterk in de gravelwereld en zullen het op de lange termijn blijven ondersteunen.” Classified heeft ook geïnvesteerd in voormalige professionele wielrenners zoals Tom Boonen, Andre Greipel, Marcel Kittel, Philippe Gilbert en Anna van der Breggen, dus het ontbreekt hen niet aan sterren.

Het gravelteam zal de nieuwe Classified G42 gravelwielset gebruiken voor het seizoen 2024. De wielen zijn naast aerodynamisch geschikt voor banden met een breedte variërend van 30 mm tot 55 mm en hebben een opgegeven gewicht van slechts 1350 gram. Het is echter vermeldenswaard dat dit gewicht wordt gegeven “inclusief de voornaaf, exclusief de Powershift-achternaaf” – dus het feitelijke gewicht van de wielset zal proportioneel hoger zijn. Het merk zegt: “Dit wiel kan gravelraces winnen en presteert uitstekend tijdens meerdaagse fietstochten, wat werd bevestigd in tests in 2023.”

Ondertussen heeft Classified ook de R36- en R50-wielsets geïntroduceerd, speciaal ontworpen voor het beklimmen en aerodynamica, respectievelijk. De R36 weegt slechts 1315 gram – uiteraard zonder de Powershift-achternaaf – en is bedoeld voor het beklimmen, maar kan ook goed presteren in klassieke races volgens Classified. Aan de andere kant is de R50 de perfecte allrounder. Hij weegt 1415 gram (zonder de Powershift-achternaaf) en is geoptimaliseerd om de snelste resultaten te behalen met 30 mm banden.

Volgens het Belgische merk “overtreft de R50-wielset van Classified Cycling de wielsets van toonaangevende merken op de markt”, maar dit kan momenteel niet worden geverifieerd. Alle drie de wielsets zullen na de Velofollies-fietsbeurs op de markt komen en zullen elk 1500 euro kosten.

Gerelateerde links:
– Classified Cycling website
– Belgian Cycling Factory website
– Velofollies fietsbeurs website

Veelgestelde vragen (FAQ)

The source of the article is from the blog xn--campiahoy-p6a.es