Dragon’s Dogma 2: Now with Enhanced NPC Systems

De langverwachte opvolger van Dragon’s Dogma is bijna hier en we hebben spannende details over de nieuwe monsters, systemen en beroepen. In onze diepgaande berichtgeving over het spel onthulde maker Hideaki Itsuno enkele verbeteringen die zijn aangebracht aan de NPC-systemen in Dragon’s Dogma 2.

Verbeterd Pawnsysteem

Het originele Dragon’s Dogma introduceerde het innovatieve “pawnsysteem”, waarmee spelers een NPC-bondsgenoot konden aanpassen om naast hen te vechten en te helpen bij quests. In Dragon’s Dogma 2 keert dit systeem terug met aanzienlijke verbeteringen. Capcom heeft ruimschoots geïnvesteerd in tijd en technologie om het systeem te verfijnen. Het doel van Itsuno was om gedetailleerde NPC’s te creëren, wat resulteert in een groot aantal personages die de spelwereld bewonen.

Een belangrijke verbetering is de introductie van NPC-relaties. NPC’s stellen niet alleen affiniteit vast ten opzichte van de speler, maar kunnen ook hechte banden vormen met andere NPC’s. Interactie met NPC’s en het uitvoeren van acties kan hun relaties beïnvloeden, waardoor de dynamische en levendige omgeving van het spel wordt verbeterd.

Bovendien kunnen relaties tussen NPC’s en de speler verergeren tot het punt van conflict. NPC’s kunnen gevechten aangaan om de aandacht van de speler, wat complexiteit en drama toevoegt aan de spelwereld.

Uitgebreide Personagecreatie en Aanpassing

Naast de verbeterde NPC-systemen biedt Dragon’s Dogma 2 aanzienlijke vooruitgang op het gebied van personagecreatie en aanpassing. Itsuno benadrukt dat de personagecreator nu een verbluffend niveau van detail en aanpassingsopties biedt, dankzij verbeterde hardwareprestaties.

Spelers kunnen zorgvuldig hun droompersonage vormgeven, waarbij de beperkingen van het oorspronkelijke spel worden doorbroken. Itsuno vergelijkt het proces met boetseren met klei, waarbij kennis en begrip van kunst een cruciale rol spelen. Het team heeft ook gebruik gemaakt van fotogrammetrische technologie, waardoor realistische gezichtsscans mogelijk zijn en het voor spelers gemakkelijker wordt om visueel aantrekkelijke personages te creëren.

Dragon’s Dogma 2 belooft een meeslepende en boeiende ervaring met zijn verbeterde NPC-systemen en uitgebreide opties voor personageaanpassing. Blijf op de hoogte voor meer spannende updates gedurende de maand.

Veelgestelde vragen

1. Welk innovatief systeem werd geïntroduceerd in het originele Dragon’s Dogma?
Het originele Dragon’s Dogma introduceerde het “pawnsysteem”, waarmee spelers een NPC-bondsgenoot konden aanpassen om hen te helpen in hun avonturen.

2. Hoeveel pawns konden spelers rekruteren van andere online spelers in het originele spel?
In het originele spel konden spelers twee extra pawns rekruteren van andere online spelers.

3. Welke verbeteringen zijn aangebracht aan het pawnsysteem in Dragon’s Dogma 2?
In Dragon’s Dogma 2 is het pawnsysteem verfijnd en bevatten de NPC’s gedetailleerd gedrag met zelfstandige beslissingen. Bovendien kunnen NPC’s relaties aangaan met andere NPC’s.

4. Hoe beïnvloeden NPC-relaties de gameplay?
NPC-relaties verdiepen de algehele relaties tussen NPC’s en kunnen zelfs verergeren tot het punt van conflict, waar NPC’s gevechten kunnen aangaan om de aandacht van de speler.

5. Welke verbeteringen zijn aangebracht aan personagecreatie en -aanpassing in Dragon’s Dogma 2?
Personagecreatie en -aanpassing in Dragon’s Dogma 2 bieden een verbluffend niveau van detail en aanpassingsopties. De verbeterde hardwareprestaties stellen spelers in staat om personages met extreme instellingen te creëren, vergelijkbaar met boetseren met klei.

6. Welke technologie verbetert het proces van personagecreatie in Dragon’s Dogma 2?
Fotogrammetrische technologie wordt gebruikt om het proces van personagecreatie te verbeteren, waardoor realistische gezichtsscans mogelijk zijn en het voor spelers gemakkelijker wordt om visueel aantrekkelijke personages te creëren.

Suggesties voor verwante links:
– Officiële website Dragon’s Dogma 2
– Dragon’s Dogma 2-pagina van Capcom

The source of the article is from the blog publicsectortravel.org.uk