Przyszłość gier – interakcja głosowa z postaciami

Wat als je gewoon… een gesprek kunt hebben met personages in videospellen? Vragen kunt stellen met je eigen stem in plaats van te kiezen uit vooraf gedefinieerde zinnen? Vorig jaar presenteerden Nvidia en haar partner Convai een nogal onovertuigende demo van zo’n systeem – maar in januari tijdens CES 2024 kreeg ik de kans om een volledig interactieve versie uit te proberen. Na deze ervaring ben ik ervan overtuigd dat deze oplossing onvermijdelijk zal worden in de toekomst van gaming.

Het is echter belangrijk om te verduidelijken dat de personages waarmee ik sprak AI-generieke chatbots waren. Ze voelden niet echt aan als echte mensen – we hebben nog een lange weg te gaan voordat stemmen, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal voldoen aan onze verwachtingen in werkelijke interactie. Soms waren er robotachtige haperingen en was er vaak een korte pauze voordat de NPCs hun zinnen uitspraken. Soms begrepen ze ook mijn vragen verkeerd.

Veel van de hedendaagse topvideospellen stellen echter al minimale eisen aan hun NPCs. Aan een bar zitten in een cyberpunk ramenrestaurant en echte vragen stellen met mijn echte stem overtreft wat ik verwacht van de gemiddelde bewoners van de werelden van Assassin’s Creed of The Elder Scrolls, bijvoorbeeld. Hier is een fragment van mijn gesprek met Jin, de eigenaar van deze ongelooflijk ontworpen plek, en Nova, een digitale NPC die een vriend lijkt te zijn. Het gesprek begon tussen Jin en Nova met een onhandige prompt die werd getypt op het toetsenbord door een vertegenwoordiger – maar toen richtte ik de cursor op het personage, hield de “T”-toets ingedrukt, sprak in de microfoon, en ze reageerden.

Deze vorm van interactie in games was slechts een droom. Hoewel ik met gegenereerde chatbots heb gesproken, die nog een lange weg te gaan hebben naar perfectie, geeft mijn interesse in deze technologie me hoop voor de toekomst van gaming, waarin onze vragen en antwoorden echter zullen aanvoelen.

Conclusie:

Steminteractie met personages in games is een onvermijdelijke toekomst die langzaam doordringt in onze wereld. We hebben nog een lange weg te gaan om echte interactie met kunstmatige intelligentie te simuleren, maar we kunnen al het potentieel van deze technologie zien. We kijken ernaar uit hoe het zich in de toekomst zal blijven ontwikkelen en ons steeds fascinerendere ervaringen in videospellen zal bieden.

Veelgestelde vragen over Steminteractie in Videospellen:

V: Kun je met personages in videospellen praten met je eigen stem?
A: Ja, er is opkomende technologie die steminteractie met personages in videospellen mogelijk maakt.

V: Hoe hebben Nvidia en Convai bijgedragen aan de ontwikkeling van deze technologie?
A: Nvidia en Convai hebben samengewerkt om een systeem te creëren waarmee spelers kunnen praten met personages in videospellen met hun eigen stem.

V: Welke personages kunnen worden ontmoet in de interactieve versie van deze technologie?
A: Momenteel omvat de interactieve versie van deze technologie door AI gegenereerde chatbots die optreden als personages in videospellen.

V: Lijken de gegenereerde chatbots volledig op echte mensen?
A: Nee, de gegenereerde chatbots zijn niet zo authentiek als echte mensen, maar deze technologie evolueert en streeft naar uitmuntendheid in gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal en stem.

V: Wat zijn de beperkingen van deze technologie in de huidige fase?
A: In de huidige fase heeft deze technologie bepaalde beperkingen, zoals robotachtige haperingen in het gedrag van personages en onvolledig begrip van gestelde vragen.

V: Wat zijn de mogelijkheden van deze technologie in de toekomst?
A: Er is aanzienlijk potentieel voor deze technologie om meer authentieke interacties met personages in videospellen te creëren, wat de fascinatie voor het spel kan vergroten.

V: Welke videospellen laten momenteel steminteractie met personages toe?
A: Enkele van de meest populaire videospellen van vandaag laten steminteractie met personages toe, wat meer interactiviteit biedt dan traditionele spellen.

V: Hoe zal deze technologie zich in de toekomst ontwikkelen?
A: Deze technologie zal blijven evolueren en ons steeds authentiekere en fascinerendere ervaringen in videospellen bieden.

Definities van Belangrijke Termen:

– Chatbot: Een computerprogramma dat conversatie met een mens simuleert met behulp van kunstmatige intelligentie.
– NPC: Non-Player Character, een personage in een videospel dat onafhankelijk is van de speler.
– AI: Kunstmatige Intelligentie – het vakgebied binnen de informatica dat zich richt op het creëren van intelligente computersystemen.

Suggestie van Gerelateerde Links:

– Nvidia
– The Elder Scrolls
– Assassin’s Creed

The source of the article is from the blog mivalle.net.ar