Jak łączenie ubezpieczeń i technologii kształtuje doświadczenie klienta i promuje włączenie finansowe w Indiach?

De verzekeringsindustrie, die traditioneel afhankelijk is van menselijke interacties, ondergaat een transformatie naar een hybride “phygital” model door middel van digitalisering. Hierbij werkt ze nauw samen met initiatieven van IRDAI om bewustwording, toegankelijkheid en betaalbaarheid te verbeteren. Verzekeringsprocessen zoals polisafgifte, schadeafhandeling en pre-medische controles worden digitaal geïntegreerd, waardoor de klantervaring wordt verbeterd en de operationele processen worden gestroomlijnd. Dit verhoogt niet alleen de tevredenheid van gebruikers, maar bevordert ook financiële inclusie door technologie in te zetten om afgelegen gebieden te bereiken en zo bij te dragen aan de ontwikkeling van een verzekeringslandschap in India dat voldoet aan de visie van IRDAI om in 2047 “Verzekeringen voor Iedereen” beschikbaar te maken.

Technologieën zoals machine learning, kunstmatige intelligentie, automatisering en data-analyse digitaliseren verzekeringsprocessen. Bij HDFC ERGO hebben we meertalige ondersteuning geïntroduceerd op digitale platforms, waaronder de zelfbeschrijvende chatbot “DIA”, beschikbaar in zowel het Engels als het Hindi, en de door AI ondersteunde WhatsApp-bot “MyRA”, die klanten bijstaat in 12 talen. Op dezelfde manier hebben we ook een op AI gebaseerde app genaamd “here” gemaakt die gebruikers helpt bij het vinden van oplossingen voor hun vragen op het gebied van gezondheid en auto.

Overheids- en regelgevingsorganisaties werken actief samen met de digitale revolutie om verzekeringsproducten landelijk beschikbaar te maken. Initiatieven zoals ABHA en Bima Sugam maken gebruik van technologie om verzekeringen uit te breiden en processen te automatiseren tussen belanghebbenden, waaronder verzekeraars, verzekerden en tussenpersonen.

Verdere samenwerking met IIB (Insurance Information Bureau), een dataverzamelings- en analyseinstantie, kan helpen bij het aanpakken van problemen zoals lage penetratie, lekkage in NCB (No Claim Bonus) en frauduleuze claims.

Daarnaast speelt de ontwikkeling van insurtech een transformerende rol door naadloze integratie tussen verzekeraars en digitaal onderlegde klanten mogelijk te maken. Door oplossingen zoals kunstmatige intelligentie, data-analyse, blockchain en meer te introduceren, vormen technologiebedrijven het verzekeringslandschap, verbeteren ze klantbetrokkenheid en creëren ze meer gepersonaliseerde en efficiënte ervaringen.

Veelgestelde vragen

The source of the article is from the blog mivalle.net.ar