Rosnące wyzwania w weryfikacji dokumentów obcych

In de afgelopen tijd is er wereldwijd sprake van een toename van 21% in het aantal verificaties van buitenlandse documenten, aldus een onderzoek uitgevoerd door Regula.

De Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) laten hierbij de grootste groei zien, met een stijging van 25% in het aantal verificaties van buitenlandse documenten. Wat betreft sectoren neemt de verzekeringsbranche de leiding met een stijging van 27% ten opzichte van 2021, gevolgd door de financiële en bankensector met een stijging van 25%.

Deze toenames zijn voornamelijk te wijten aan het groeiende aantal buitenlandse klanten dat identiteitsgerelateerde fraudeplegingen uitvoert. De levensstijl van digitale nomaden vereist regelmatige en complexe identiteitsverificatieprocessen, wat resulteert in de noodzaak van frequente gebruik van identiteitsverificatiesystemen.

Voor veel bedrijven vormt het verifiëren van de identiteit van digitale nomaden een uitdagende taak, aangezien hun bestaande processen niet zijn ontworpen om zo’n diversiteit aan buitenlandse documenten te verwerken. Dit vergroot het risico op identiteitsfraude. 40% van de besluitvormers in bedrijven beschouwen de toename van fraude als de belangrijkste uitdaging bij identiteitsverificatie van digitale nomaden. In de VAE en Mexico is de bezorgdheid over het slachtoffer worden van fraude zelfs groter, met respectievelijk 51% en 49% van de besluitvormers in deze landen die hun zorgen uiten.

Bovendien verbindt 80% van de besluitvormers de toestroom van digitale nomaden direct met identiteitsfraude, waarbij zij stellen dat het aantal vervalste of valse documenten dat tijdens de verificatie wordt ontdekt toeneemt. De gemiddelde stijging van identiteitsdocumentfraude bedraagt 14%, maar in de verzekeringssector is dit percentage 22% en in de financiële en bankensector bijna 19%.

Om de identiteit van digitale nomaden te verifiëren zonder het risico op fraude, is het noodzakelijk om nieuwe methoden en technologieën in te voeren voor identiteitsverificatie. 57% van de organisaties heeft biometrische authenticatie geïmplementeerd om fraude te detecteren en te voorkomen in hun digitale klantenserviceprocessen.

Om documentvervalsing tegen te gaan, heeft 53% van de respondenten besloten om alleen elektronische documenten te verifiëren – die documenten die een RFID-chip bevatten, een betrouwbare beveiligingsfunctie die vervalsing voorkomt. De meest kwetsbare sectoren, zoals financiële dienstverlening en verzekeringen, zijn nog meer bereid om over te stappen op deze optie, waarbij 61% van de besluitvormers in deze sectoren bevestigt dat zij nu alleen elektronische documenten accepteren.

Het beperken van de toegang tot producten en diensten alleen voor digitale nomaden met elektronische documenten lijkt een effectieve maatregel te zijn. Dit helpt organisaties omgaan met het groeiende aantal verschillende soorten documenten door hun diversiteit te beperken, terwijl ook de documentverificatie wordt vereenvoudigd, aangezien elektronische documenten momenteel als de meest veilige worden beschouwd.

Het vertrouwen op beveiligingskenmerken van documenten is echter niet voldoende om documentvervalsing tegen te gaan. Hoewel het vrijwel onmogelijk is om de microprocessor in een elektronisch paspoort te vervalsen, bestaat er nog steeds de mogelijkheid om gegevens in de chip te manipuleren of verificatieresultaten op een smartphone te onderscheppen. Daarom hebben organisaties een “zero trust-to-mobile” benadering en betrouwbare NFC-verificatietechnologie nodig om de authenticiteit van zowel de chip als de gegevens ervan te bevestigen.

“Het is beschamend dat identiteitsfraude welig tiert en het algehele digitalisatieproces, samen met de massale volksverhuizing en migratie, nieuwe valkuilen creëert voor bedrijven die proberen bij te blijven. In deze veranderende realiteit zullen organisaties onvermijdelijk nieuwe technologieën moeten omarmen die robuuste en betrouwbare verificatie mogelijk maken, vooral in afgelegen processen. Ze zullen ook geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden om hun identiteitsverificatieprocessen op te schalen en aan te passen aan nieuwe scenario’s en eisen”, aldus Henry Patishman, Vice President van Identity Verification Solutions bij Regula.

Veelgestelde vragen

The source of the article is from the blog tvbzorg.com