Baldur’s Gate 3 – Szef Larian Studios krytykuje subskrypcje w branży gier komputerowych

Swen Vincke, oprichter en CEO van Larian Studios, heeft zijn mening geuit over abonnementen in de game-industrie en besproken wat hun mogelijke impact is op de markt. Zijn standpunt verschilt van dat van vele andere grote uitgevers, die abonnementen zien als de toekomst van videogames.

Vincke waarschuwt dat als abonnementen het dominante model worden, dit kan leiden tot beperkte toegang tot hoogwaardige content. De uiteindelijke beslissing over wat op de markt komt en wat wordt uitgesloten, zal in handen zijn van een kleine groep besluitvormers.

Baldur’s Gate 3, een van de recente producties van Larian Studios, is goed ontvangen door spelers en kreeg positieve recensies bij de release. Echter, als abonnementen de gaming-markt zouden domineren, bestaat het risico dat het spel niet beschikbaar kan zijn op elk platform, zelfs als de makers het ermee eens zouden zijn.

Vincke maakt zich ook zorgen over de toenemende afhankelijkheid van de game-industrie van een paar digitale distributieplatforms. De dominantie van het abonnementsmodel kan de markt verder beperken en intense concurrentie introduceren. Volgens de CEO van Larian Studios zouden de voorkeuren van de gekozen abonnementsaanbieder bepalen welke games worden ontwikkeld, wat zeker niet gunstig zou zijn voor spelers.

Vincke gelooft in het traditionele model van game-distributie, waarbij ontwikkelaars rechtstreeks spelers kunnen bereiken. In de mening van de oprichter is directe communicatie tussen ontwikkelaars en spelers de sleutel tot succes en het behouden van hoogwaardige content.

Veelgestelde vragen

The source of the article is from the blog toumai.es