Ontdek de architectonische diversiteit van Shanghai met NYU-studenten.

Een diverse groep buitenlandse studenten van Shanghai New York University nam enthousiast deel aan een educatief uitstapje in de buitenlucht als onderdeel van hun Zomerse Chinese Taalonderdompelingsprogramma. Uitgerust met koptelefoons en smartphones in de hand bestudeerden ze op een aangename vrijdagmiddag met veel interesse de ingewikkelde historische gebouwen in het Bund-gebied, waarbij ze momenten van hun educatieve reis vastlegden.

Deze educatieve expeditie, een onderdeel van hun ‘Citywalk’-thema, omvatte bijna 40 deelnemers. Ze verdeelden zich in twee groepen, waarbij de ene groep zich verdiepte in de inscripties en gedenkplaten van het Bund Source-gebied, waarbij ze de architecturale en historische diversiteit van het moderne Shanghai ontdekten. De andere groep zwierf door de oude stad Shanghai en getuige van de opvallende wisselwerking tussen historische betekenis en moderne vooruitgang.

Onder leiding van Chen Hansong, een urbane ontdekker uit de post-85-generatie met meer dan zes jaar ervaring, ontvingen de studenten tweetalige inzichten in de architectuur en geschiedenis van de stad. Een specifieke stop was bij het tegenovergestelde van het China Industrial Bank-gebouw, waar Chen de studenten betrok bij een levendige discussie over de taal op de gevel van het gebouw, waarbij hij uiteindelijk uitlegde waarom ‘Industrieel’ een passende beschrijving was.

Een andere uitdaging deed zich voor op Huqiu Road, waar de studenten, waarvan sommigen slechts één of twee jaar Chinees studeerden, de zegeltekens probeerden te ontcijferen die gegraveerd waren op de derde verdieping van het Bund Art Museum. Na een langdurige discussie waren ze verheugd door de onthulling van de verborgen woorden: ‘Asia Literature Forum’.

Onder de studenten bevond zich Konstantin uit Rusland, die enthousiast zijn nieuw ontdekte interesse in de geschiedenis van Shanghai deelde. Nu een tweedejaars met negen maanden Chinese studie achter de rug, gaf hij toe dat hij genoot van de Chinese keuken en bezienswaardigheden zoals Xintiandi, waarbij hij tevreden was met zijn verbeterende maar nog niet perfecte Mandarijnse vaardigheden.

De coördinator van het programma, Shui Xiaobo, benadrukte dat de studenten een jaar aan leerplan in negen weken moesten afronden, wat traditionele culturele projecten omvat zoals Tai Chi en kalligrafie, naast dagelijkse taallessen. Het huidige jaar kende een recordaantal aanwezigen, waaronder studenten van prestigieuze universiteiten zoals Brown en Purdue.

Eerste keer dat Shanghai bezoeker, Hou Madi van Purdue, prees de mix van erfgoed en moderniteit van de stad, wat een verrijkend decor bood voor hun onderdompelende taalervaring.

Relevante Feiten:

– De architecturale diversiteit van Shanghai weerspiegelt zijn complexe geschiedenis, met invloeden van traditionele Chinese stijlen tot Art Deco-gebouwen uit de tijd dat het bekend stond als de “Parijs van het Oosten”.
– Het Bund-gebied is beroemd om zijn historische gebouwen langs de Huangpu-rivier, met architecturale stijlen variërend van Romaans, Gotisch, Renaissance, tot Barok en Neoclassicisme, voornamelijk ontwikkeld tijdens de 19e en begin 20e eeuw.
– NYU Shanghai is de eerste Sino-Amerikaanse gezamenlijke onderwijsinstelling die graden in China verleent, opgericht als onderdeel van een partnerschap tussen de New York University en de East China Normal University.
– Onderdompelingsprogramma’s staan ​​bekend om het versnellen van het taalverwervingsproces. Activiteiten zoals stadswandelingen kunnen context en cultureel inzicht bieden dat het leren bevordert.

Belangrijke Vragen en Antwoorden:

– Waarom is architecturale diversiteit belangrijk voor taalstudenten?
De architecturale diversiteit in Shanghai dient als een fysieke representatie van de historische en culturele verhalen van de stad, waardoor taalstudenten een rijker context krijgen om de taal die ze bestuderen te begrijpen.

– Met welke uitdagingen krijgen buitenlandse studenten te maken bij het studeren van Chinees in Shanghai?
Buitenlandse studenten kunnen moeite hebben met de complexiteit van de Chinese taal, inclusief het herkennen van karakters, tonen en de regionale dialecten. Bovendien kan het aanpassen aan culturele verschillen ook een uitdaging zijn.

Uitdagingen en Controverses:

– Het balanceren van rigoureuze academische schema’s met culturele onderdompeling kan belastend zijn voor studenten, aangezien van hen wordt verwacht dat ze binnen een kort tijdsbestek een grote hoeveelheid informatie absorberen.
– Zorgen dat het behoud van het historische architectuur van Shanghai niet toegeeft aan de druk van moderne ontwikkeling is een relevant onderwerp in de stadsplanningdiscussies van de stad.

Voordelen en Nadelen:

Voordelen: De excursiebenadering van leren biedt een dynamische en interactieve manier voor studenten om meer te leren over geschiedenis, cultuur en taal, waardoor de ervaring memorabeler en boeiender wordt.
Nadelen: Er kan een afweging zijn tussen de diepgang van cultureel begrip en de breedte van het curriculum dat wordt behandeld vanwege de compacte aard van het onderdompelingsprogramma.

Gerelateerde Links:

– Voor meer informatie over de geschiedenis en architectuur van Shanghai, kunt u de officiële reisgids van Shanghai bezoeken op Meet in Shanghai.
– Om meer te weten te komen over NYU Shanghai en de academische programma’s, kunt u de officiële website van de universiteit bezoeken op NYU Shanghai.

The source of the article is from the blog krama.net