New York Governor pleit voor beperkingen op smartphones op scholen

Gouverneur Kathy Hochul leidt de beweging om betere onderwijsomgevingen en geestelijke gezondheid onder studenten te bevorderen door te pleiten voor een verbod op smartphones op scholen in New York. Ze stelt een wetsvoorstel voor dat, indien aangenomen, de dynamiek van technologie in het onderwijs zou veranderen en studenten zou ontmoedigen om smartphones op schoolterreinen te hebben.

Tijdens een gesprek met de media benadrukte Hochul het belang van deze actie voor de academische en psychologische welzijn van jonge New Yorkers. Ze gaf aan bereid te zijn om meer eenvoudige mobiele apparaten, zoals klaptelefoons, te overwegen om te voorzien in de essentiële communicatiebehoefte tussen ouders en kinderen, vooral gezien de veiligheidszorgen.

De verwachte uitdaging van Hochul in de aankomende sessie begint nu New Yorkse wetgevers haasten om wetten aan te nemen die gericht zijn op de bescherming van kinderen tegen de vermeende negatieve effecten van sociale media en inbreukmakende gegevenspraktijken van internetbedrijven. Deze voorgestelde wetten, ernstig besproken voor het einde van de sessie, richten zich op de magnetische kenmerken van sociale media en streven ernaar het gebruik van persoonlijke gegevens van minderjarigen te beperken.

Reacties op smartphonegebruik op scholen verschillen in verschillende districten in New York, maar de gouverneur merkt een trend van toegeeflijkheid op die ze in twijfel trekt. Haar benadering sluit aan bij internationale initiatieven, waarbij ze verwijst naar de recente richtlijnen van Engeland over beperkingen van mobiele telefoons in onderwijsomgevingen.

Het kantoor van de gouverneur heeft de handhavingsmethoden voor dit mogelijke verbod op smartphones nog niet gedetailleerd. Desalniettemin, met belangrijke beleidslijnen die al gericht zijn op digitale consumptie en privacy van jongeren op de wetgevende agenda, is de initiatief van Hochul om scholen vrij van smartphones te maken klaar om aanzienlijk debat op te wekken onder opvoeders, wetgevers en leiders in de technologiesector.

Hoewel het artikel zich richt op het initiatief van gouverneur Kathy Hochul om smartphonebeperkingen af te dwingen op New Yorkse scholen, zijn er verschillende andere feiten en vragen relevant voor dit onderwerp.

Relevante Feiten:
– Studies hebben aangetoond dat het gebruik van smartphones de concentratie en het leren van studenten kan beïnvloeden. Onderzoek gepubliceerd in het Journal of Communication Education wees bijvoorbeeld uit dat studenten die hun apparaten tijdens colleges niet gebruikten, een volledig cijfer hoger scoorden op examens dan degenen die dat wel deden.
– Veel opvoeders hebben zorgen geuit over smartphones als toegangspoort tot cyberpesten op scholen. De anonimiteit en toegankelijkheid die smartphones bieden, kunnen pestproblemen verergeren.
– Bij het vinden van de balans tussen veiligheid en afleiding hebben sommige scholen maatregelen geïmplementeerd zoals “telefoonvrije” zones of vereisten om telefoons in te leveren voordat de les begint.

Belangrijke Vragen en Antwoorden:
V: Hoe zou een verbod op smartphones op scholen de veiligheid van studenten kunnen beïnvloeden, gezien hun gebruik in noodsituaties?
A: Dit is een belangrijke zorg voor veel ouders en opvoeders. Een oplossing zou kunnen zijn om beperkte soorten mobiele apparaten toe te staan, zoals klaptelefoons, die basiscommunicatie mogelijk maken zonder de afleiding van een smartphone.
V: Wat zou de reactie kunnen zijn van studenten en ouders op zo’n verbod?
A: Reacties kunnen gemengd zijn. Sommige ouders kunnen het initiatief ondersteunen vanwege veiligheids- en academische zorgen, terwijl anderen zich kunnen verzetten en wijzen op de noodzaak van constante toegang tot hun kinderen.

Belangrijkste Uitdagingen en Controverses:
– Handhaving van een dergelijk verbod kan moeilijk zijn, wat aanzienlijke middelen en consistente beleidslijnen over scholen vereist.
– Er kan tegenstand zijn van studenten die toegang tot smartphones beschouwen als een recht of een noodzakelijk onderdeel van hun sociale interacties.
– Het effect op studenten met speciale behoeften, die afhankelijk kunnen zijn van toegankelijkheidsfuncties op smartphones of apps voor leren, kan een punt van discussie zijn.

Voordelen en Nadelen:
Voordelen:
– Kan leiden tot verbeterde studentenfocus en academische prestaties.
– Kan het aantal gevallen van cyberpesten en andere online gevaren verminderen.
– Stelt studenten in staat om tijdens schooluren directer betrokken te zijn bij hun fysieke en sociale omgeving.

Nadelen:
– Beperking van de toegang tot smartphones kan de directe communicatie tussen studenten en ouders belemmeren.
– Kan invloed hebben op studenten die educatieve apps en bronnen op hun apparaten gebruiken.
– Handhaving kan inconsistent zijn, leidend tot eerlijkheidskwesties.

Voorgestelde gerelateerde links zouden educatieve en overheidsbronnen kunnen omvatten die de effecten van smartphonegebruik op scholen bespreken of beleid en aanbevelingen uiteenzetten:

U.S. Department of Education
World Health Organization (voor informatie over het effect van schermtijd op de ontwikkeling van kinderen)

Houd er rekening mee dat bij het presenteren van voordelen, nadelen en uitdagingen we objectief moeten blijven en moeten begrijpen dat dit een complex probleem is met diverse belanghebbenden. Het resultaat en de effectiviteit van dergelijke initiatieven zijn sterk afhankelijk van de specifieke context en implementatiemethoden die worden gebruikt.

The source of the article is from the blog mendozaextremo.com.ar