Huawei and UNESCO Collaborate on Digital Literacy Drive in Morocco

Huawei heeft zich in partnerschap met UNESCO ingezet om de digitale geletterdheid onder Marokkaanse opvoeders te versterken, met als doel om tegen 2025 10.000 leraren te verheffen op het gebied van digitale vaardigheden. Dit samenwerkingsverband is voortgekomen uit de Global Education Coalition en de Global Alliance for Literacy, die het toenemende belang erkennen van het integreren van technologie in het onderwijs en geletterdheid na de recente wereldwijde gezondheidscrisis.

Het Marokkaanse initiatief werd officieel onthuld op een maandag, waar Huawei een samenhangend plan aankondigde samen met het UNESCO-Instituut voor Levenslang Leren, het regionale kantoor van UNESCO voor de Maghreb en de Nationale Agentschap voor de Strijd tegen Analfabetisme van Marokko. In Rabat, de hoofdstad, was er tijdens de start van het project een tastbaar enthousiasme, waarbij belanghebbenden benadrukten de transformerende rol van geletterdheid in zowel individuele groei als maatschappelijke vooruitgang.

De focus op geletterdheid gaat niet alleen over lezen en schrijven – het weerspiegelt een verschuiving om het volledige potentieel van technologie in het onderwijs te benutten. De implicaties voor leraren en opvoeders zijn diepgaand: door digitale vaardigheden te vergaren, kunnen zij nieuwe manieren vinden om te inspireren en les te geven, waardoor er een veerkrachtige en aanpasbare leeromgeving ontstaat.

Deze inspanning belooft de deelname van vrouwen in technologiegerelateerde sectoren verder te bevorderen, dankzij Huawei’s toewijding aan wereldwijd digitaal onderwijs en initiatieven zoals “Women in Tech.” Door de genderkloof in STEM te verkleinen, openen er zich nieuwe wegen voor vrouwen die streven naar leiderschap in de technische industrieën.

Het initiatief is niet alleen een belangrijke stap voor de betrokken opvoeders, maar ook een strategische zet voor Huawei, waarbij het dieper betrokkenheid aangeeft bij de opkomende digitale markt van Noord-Afrika. Via dit project bevestigt Huawei zijn toewijding aan de strategische ambitie van Marokko om voorop te lopen op het gebied van digitaal onderwijs, in lijn met het bredere Duurzame Ontwikkelingsdoel om inclusief en kwalitatief goed onderwijs te waarborgen.

The source of the article is from the blog toumai.es