Fandom Wprowadza AI na Strony Wiki z Opcją Wyłączenia

Fandom, een platform voor meerdere fandoms, is bezig met het implementeren van generatieve AI-functies die eerder zijn getest en belooft gebruikers nu de mogelijkheid om de opties uit te schakelen. De meest opvallende door AI gegenereerde functie is Quick Answers, dat een uitklapbaar vraag-en-antwoordmenu genereert waarin informatie wordt samengevat in een beknopte zin. Bijvoorbeeld, wanneer je een bezoek brengt aan de The Witcher-wiki, kan iedereen die wil weten wie Geralt van Rivia heeft getraind op de vraag klikken en erachter komen dat Vesemir het antwoord is.

Daarnaast introduceert Fandom ook AI voor beeldbeheer in het beoordelingsproces om “snelle en nauwkeurige verwijdering van ongepaste inhoud te waarborgen.” Het bedrijf heeft samengewerkt met Coactive AI om de Image Review-tool te ontwikkelen. Wiki-beheerders kunnen afbeeldingen goedkeuren of afwijzen. Fandom heeft aangekondigd dat het ook automatische inhoudstagging voor SEO zal introduceren.

Tijdens het testen van de Quick Answers-functie in augustus 2023 klaagden communityleden dat de AI vaak onjuiste en soms ongepaste antwoorden gaf. Wiki-makers eisten bewerkingsfuncties of de mogelijkheid om deze uit te schakelen. Minstens één fanproject, Hollow Knight Wiki, kondigde aan dat zij Fandom zouden verlaten, mede vanwege deze functie, waarbij ze verklaarden dat Fandom de AI-functies zoals Quick Answers niet heeft getest of geraadpleegd met makers, naast andere problemen met het bedrijf.

Fandom heeft Quick Answers in september opgeschort om bewerkingsfunctionaliteit toe te voegen. Nu beweert Fandom dat wiki-beheerders en -redacteuren antwoorden kunnen controleren om ervoor te zorgen dat ze alleen correcte antwoorden geven voor hun respectievelijke communities. Dit wordt een optionele functie, maar Fandom verzekert dat het beschikbaar zal zijn op pagina’s die betrekking hebben op personages op de meest populaire sites, zoals Avatar, Harry Potter, The Last of Us, en The Witcher. Wiki-beheerders zullen de Quick Answers AI kunnen gebruiken om de opmaak van hun pagina’s te automatiseren.

“Deze nieuwe producten zijn een direct resultaat van feedback van onze makers, en Fandom zet zich in om de functies te bieden die ze nodig hebben om beter hun communities te bedienen,” zei Brandon Rhea, Vice President of Community bij Fandom, in een verklaring.

Fandom beweert dat het 45 miljoen wiki-pagina’s host, bezocht door meer dan 350 miljoen unieke gebruikers per maand.

FAQ-sectie op basis van belangrijke onderwerpen en informatie uit het artikel:

1. Wat is de meest opvallende AI-functie die Fandom introduceert?

De meest opvallende AI-functie die Fandom introduceert, is Quick Answers. Deze functie genereert een uitklapbaar vraag-en-antwoordmenu dat informatie samenvat in een beknopte zin.

2. Wat is de rol van AI bij beeldbeheer op Fandom?

AI wordt gebruikt voor beeldbeheer in het beoordelingsproces op Fandom. Het doel is om snelle en nauwkeurige verwijdering van ongepaste inhoud te waarborgen. Fandom heeft samengewerkt met Coactive AI om de Image Review-tool te ontwikkelen.

3. Welke problemen deden zich voor tijdens het testen van de Quick Answers-functie?

Tijdens het testen van de Quick Answers-functie klaagden communityleden dat de AI vaak onjuiste en soms ongepaste antwoorden gaf. Dit leidde tot de eis van bewerkingsfuncties of de mogelijkheid om de functie uit te schakelen.

4. Welke wikis hebben toegang tot de Quick Answers AI?

De Quick Answers AI-functie zal beschikbaar zijn op pagina’s die betrekking hebben op personages op de meest populaire sites, zoals Avatar, Harry Potter, The Last of Us en The Witcher.

5. Hoe kunnen wiki-beheerders gebruikmaken van de Quick Answers AI?

Wiki-beheerders kunnen de Quick Answers AI gebruiken om de opmaak van hun pagina’s te automatiseren. Ze kunnen antwoorden controleren om ervoor te zorgen dat ze alleen correcte antwoorden geven voor hun respectievelijke communities.

The source of the article is from the blog maestropasta.cz