Smartfony: Czy rzadsza premiera może przywrócić emocje?

Smartphones van merken als Samsung, Apple, Google, OnePlus en anderen zijn ontzettend populair. Maar fans van deze merken hebben één ding gemeen – ze zijn enigszins teleurgesteld door de incrementele updates van hun favoriete smartphones. Naarmate de technologie vordert, worden grote smartphone-releases steeds minder opwindend en voorspelbaarder dan ooit tevoren.

Dit leidt tot een logische vraag – wat kan er gedaan worden om de opwinding rondom premieres en de aankoop van nieuwe telefoons te herstellen? De oplossing is duidelijk – smartphones zouden minder vaak moeten worden uitgebracht. Deze benadering zou ingenieurs, ontwerpers en programmeurs meer tijd geven om nieuwe functies uit te vinden en ontwerpwijzigingen aan te brengen. Een langere releasecyclus zou updates significant maken en veel gemakkelijker te rechtvaardigen zijn voor consumenten.

Over het algemeen upgraden mensen hun smartphones niet elk jaar. Voor sommigen is de belangrijkste reden de prijs, omdat smartphones steeds duurder worden. Anderen zien het nut niet in van het vervangen van hun al capabele apparaat door een nieuw apparaat dat praktisch identiek is. De dagen van ingrijpende ontwerpwijzigingen en merkbare hardware-upgrades zijn voorbij. De nieuwste iPhone-, Galaxy- en Pixel-modellen zijn fantastisch, maar hun voorgangers zijn bijna net zo goed, met meer dan 90% overeenkomst.

Het zou niet helemaal oneerlijk zijn om te zeggen dat smartphone-updates de indruk wekken van stagnatie. De vlaggenschipmodellen van Apple hebben er praktisch hetzelfde uitgezien en functioneren sinds 2020. Het Galaxy S Ultra-model van Samsung is sinds 2021 bijna onveranderd gebleven, evenals de Pixel-modellen van Google. De meeste nieuwe functies zijn afhankelijk van software-updates en het verschil tussen oudere en nieuwere modellen ligt voornamelijk in hun snelheid.

Gezien de staat van smartphone-updates ben ik van mening dat grote bedrijven hun releasecycli moeten overwegen. Het tick-tock model dat Apple lange tijd heeft gehanteerd, was een goede oplossing. Een update betekende een herontwerp en de introductie van veel nieuwe functies. En een jaar later zou een update met een “S” mogelijke verbeteringen en basisveranderingen in de hardware met zich meebrengen.

Net zoals in gezonde interpersoonlijke relaties, zou voorspelbaarheid en het managen van verwachtingen die zo’n verandering kan brengen, gunstig zijn voor iedereen. In plaats van jaarlijkse teleurstelling zouden fans om de paar jaar opwindende premières krijgen. Dus Apple, Samsung, Google en alle anderen, stop alsjeblieft met het jaarlijks uitbrengen van nieuwe smartphones.

Sluit je je bij mij aan in dit verzoek? Geloof je dat een nieuwe releasecyclus smartphones spannender kan maken? Koop je überhaupt de nieuwste modellen wanneer je je smartphone upgrade?

FAQ over Smartphones en Releasecycli

The source of the article is from the blog klikeri.rs