Escape From Tarkov wprowadza mikrotransakcje w nowej aktualizacji 0.14.1.0

Escape From Tarkov, een populaire survivalgame, heeft besloten om voor het eerst microtransacties te introduceren. Volgens de notities voor de nieuwe update 0.14.1.0, die vandaag is uitgebracht, “zal de uitbreiding van de opslagruimte in het spel en toegang tot de offline coöperatieve modus beschikbaar zijn voor aankoop op de profielpagina van de officiële Escape From Tarkov-website. De mogelijkheid om extra opslagruimte aan te schaffen zal beschikbaar zijn, ongeacht de editie van het spel.”

De opslagruimte-uitbreiding stelt spelers in staat om de ruimte in hun inventaris te vergroten, terwijl de offline coöperatieve modus eerder alleen beschikbaar was voor eigenaren van de bètaversie genaamd “Edge Of Darkness”, maar nu beschikbaar zal zijn voor alle spelers tegen een kleine vergoeding. Het is ook bevestigd dat spelers kunnen betalen voor vroegtijdige toegang tot nieuwe kledingstukken.

Dit is de eerste keer dat Escape From Tarkov gebruik maakt van microtransacties. Bij het uitleggen van de redenen achter deze beslissing op Reddit, schreef CEO Nikita Buyanov van Battlestate Games: “Het gaat erom betaalde opties toe te voegen voor Escape From Tarkov-spelers omdat we de Edge Of Darkness-editie hebben verwijderd en sommige van die functies moeten terugkomen (bijvoorbeeld de offline coöperatieve modus).”

Hij voegde eraan toe: “Het spel draait al acht jaar zonder enige extra inkomsten. Je koopt het gewoon en speelt voor altijd, wat een behoorlijk unieke situatie is voor een spel als Escape From Tarkov.”

Buyanov verklaarde ook dat er geen virtuele valuta, items, wapens, uitrusting of de mogelijkheid om te betalen voor statistiekenboosts zullen zijn. Bovendien zal de uitgebreide opslagruimte in het spel “verkrijgbaar zijn zonder geld uit te geven.”

De reacties van fans zijn voorzichtig positief. Een Reddit-gebruiker schreef: “Klinkt goed. Misschien wat cosmetica voor schuilplaatsen. Maar alsjeblieft, laat ze het gameplay niet beïnvloeden. Beloof je dat!?”

Andere nieuws: Dead Cells-ontwerper Sébastien Benard heeft Motion Twin scherp bekritiseerd vanwege hun beslissing om updates voor dit roguelike-metroidvania spel te beëindigen.

Veelgestelde vragen:

The source of the article is from the blog trebujena.net