Toyota GR86: Potężny Ford-rodowy silnik 2JZ o mocy 900 KM robi wrażenie

De Toyota GR86 wint aan populariteit vanwege zijn behendigheid. Echter, het problematische probleem met olie in de Subaru-motor met een viercilinderinhoud maakt deze inefficiënt. Maar je kunt nooit te veel mechanisch vermogen hebben. Weet je wat meer vermogen heeft? Een versterkte 2JZ-motor. Maar het is niet de bekende zescilinder, 3,0-liter motor. Het is een 3,4-liter motor met een prachtig geluid dat resoneert op de vermogensbank.

Dit is duidelijk te zien in een korte film geplaatst door 144.Printhouse & Racestudio op YouTube. Deze film is het resultaat van een jaar lang werken aan het fabrieksmodel van de Toyota GR86 Premium, die na modificaties is veranderd in een driftauto met 900 pk. Hoewel de medewerkers nog steeds bezig zijn met het finetunen, laten de testresultaten veelbelovende resultaten zien.

De sessie op de vermogensbank begint met enkele kleine reparaties, aangezien een koelvloeistoflekkage wordt ontdekt. Er is ook een probleem met de water- en brandstofpompen die niet uitschakelen nadat de motor is opgewarmd, wat een tweede dyno-run voorkomt. Desondanks bereikt de gemodificeerde Toyota GR86 na het aansluiten van de auto op de vermogensbank 440 pk en 394 pound-feet koppel.

Het is belangrijk om op te merken dat deze cijfers het vermogen naar de achterwielen vertegenwoordigen. Aan de krukas zou deze 2J-motor een resultaat van ongeveer 520 pk moeten bereiken, rekening houdend met verliezen als gevolg van een aandrijflijnverlies van 15 procent. We begrijpen dat niet iedereen onder de indruk zal zijn van dit resultaat, maar voordat je een sarcastische opmerking maakt, moet je één ding weten. Dit is de eerste testsessie van deze motor, die nog niet is afgestemd op zijn optimale niveau. Het is een race-motor met één turbo die momenteel werkt bij een turbodruk van zeven pounds per vierkante inch. De timing is nog niet ingesteld en de meting eindigde op ongeveer 6.500 tpm. Met andere woorden, deze motor kan nog veel meer leveren.

Ongetwijfeld zullen toekomstige films de capaciteiten van de legendarische 2JZ-motor laten zien.

Terwijl je wacht, leun achterover, ontspan en zet het volume van je luidsprekers hoger. Weinig dingen in de wereld klinken zo goed als een goed gemaakte 2JZ-motor. Wanneer deze GR86 het circuit raakt, zal het een absoluut beest zijn.

FAQ:

1. Welk automodel wordt in het artikel getoond?
Het artikel toont het gemodificeerde Toyota GR86 Premium automodel.

2. Welke problemen deden zich voor tijdens de dyno-sessie?
Tijdens de dyno-sessie was er een koelvloeistoflekkage en een probleem met de water- en brandstofpompen die niet uitschakelden nadat de motor was opgewarmd.

3. Welk vermogen heeft de gemodificeerde Toyota GR86 behaald op de dyno?
De gemodificeerde Toyota GR86 behaalt 440 pk en 394 pound-feet koppel naar de achterwielen.

4. Welk vermogen zou deze motor aan de krukas moeten behalen?
Deze motor zou een vermogen van ongeveer 520 pk aan de krukas moeten behalen, rekening houdend met een aandrijflijnverlies van 15 procent.

5. Wat zijn de kenmerken van de 2JZ-motor?
De 2JZ-motor is een race-motor met één turbo. Momenteel werkt hij bij een turbodruk van zeven pounds per vierkante inch. De timing is nog niet ingesteld.

6. Is de 2JZ-motor volledig afgestemd?
Nee, deze motor is nog niet afgestemd op zijn optimale niveau. Dit is de eerste testsessie.

Definities:

1. Toyota GR86 – een automodel geproduceerd door Toyota.
2. Dyno – een apparaat dat wordt gebruikt om het vermogen en het koppel van een motor te meten.
3. Koppel – een maat voor de aandrijvende kracht van een motor, uitgedrukt in Newton meters (Nm).
4. Turbo – een turbocompressor, een apparaat dat de hoeveelheid lucht die naar de motor wordt gevoerd verhoogt en daardoor het vermogen verhoogt.

Voorgestelde gerelateerde link:
Toyota Global

The source of the article is from the blog agogs.sk