Konami zoekt studio’s om originele Silent Hill-games naar huidige generatie consoles te brengen

Konami heeft naar verluidt contact opgenomen met verschillende studio’s om te informeren naar de mogelijkheid om de originele Silent Hill-games naar de nieuwe generatie consoles te brengen.

In een nieuwe serie video-commentaren die samen met het spel Silent Hill: The Short Message is uitgebracht, legde levelontwerper Rika Miyatani uit dat Konami aanvankelijk Hexadrive benaderde om een samenwerking te beginnen.

“Een paar jaar geleden nam Konami contact met ons op over de mogelijkheid om de Silent Hill-serie naar nieuwe platforms te brengen,” legde Miyatani uit. “Alle deelnemers aan dit gesprek waren grote fans van de serie. We begonnen een intern overleg en zeiden dat ‘ports cool zouden zijn’, maar we wilden echt zien hoe Silent Hill naar de nieuwe generatie consoles zou worden gebracht.”

“Dit was ons doel. We wilden dat de serie terug zou keren en nieuw leven zou krijgen.” De ontwikkelaars bij Hexadrive besteedden meerdere maanden aan het maken van een professionele, speelbare demo van Silent Hill 2 als een proof of concept.

“Hoewel het oorspronkelijke idee was om de games te brengen, kwamen we terug met een demo waarin we voorstelden dat we samen aan een remake zouden kunnen werken,” zei Miyatani.

Uiteindelijk besloot Konami om het Blooper Team in te huren om een remake van Silent Hill 2 te maken, maar ongeveer zes maanden na het afwijzen van hun voorstel nam het bedrijf opnieuw contact op met Hexadrive over The Short Message.

Miyatani vervolgde en zei dat The Short Message tot doel had “spelers kennis te laten maken met de wereld van Silent Hill.”

“Ons spel is slechts een van de vele elementen die betrekking hebben op de toekomst van deze franchise,” voegde ze eraan toe.

In november kondigde Konami de vorming aan van een interne ontwikkelingsteam voor Silent Hill genaamd Silent Productions, dat tot doel heeft “grootschalige projecten te creëren die een centrale rol spelen in de toekomst van de gamingindustrie, zoals het ontwikkelen van hoogwaardige games op meerdere platforms.” Het bedrijf hintte ook op de mogelijkheid van meer remakes in zijn kwartaalverslag.

In ander nieuws geeft Pocketpair momenteel £380.000 per maand uit aan serverkosten na het grote succes van het spel Palworld.

Veelgestelde vragen

The source of the article is from the blog mendozaextremo.com.ar