Nielegalna produkcja baterii litowo-jonowych odkryta podczas rajdu na sklep z e-rowerami i hulajnogami w Queens

Tijdens een inval in Forest Hills hebben autoriteiten van verschillende instanties een illegale productie van lithium-ion batterijen ontdekt, zo meldt FDNY-commissaris Laura Kavanaugh. Op dinsdag heeft FDNY samen met het Department of Consumer and Worker Protection Wilson’s E-Scooter Shop geïnspecteerd.

Het Department of Consumer and Worker Protection meldde dat sinds de wet die certificering van lithium-ion batterijen verplicht stelt van kracht is, er honderden vergelijkbare invallen hebben plaatsgevonden.

Commissaris Kavanaugh zei: “We hebben herhaaldelijk benadrukt dat ongeteste, aangepaste en niet-gecertificeerde batterijen uiterst gevaarlijk en dodelijk zijn. Ze hebben mensen gedood, ze hebben eerder mensen gedood en ze zullen blijven doden als bedrijven op deze manier opereren.”

De brandweercommissaris verklaarde dat er 60 batterijpakketten bestaande uit individuele lithium-ion-cellen, geproduceerd in strijd met de brandveiligheidsvoorschriften, zijn gevonden. Ze worden “Frankenstein-batterijen” genoemd omdat ze e-bikes en scooters van stroom voorzien, maar niet gecertificeerd zijn door erkende testlaboratoria. De batterijcellen begonnen faalgedrag te vertonen tijdens het verwijderen en moesten worden geblust.

Onder de vele overtredingen die in de winkel zijn aangetroffen, was het belemmeren van overheidsinstanties om de batterijen te verbergen. Het Department of Consumer and Worker Protection meldde dat sinds de wet die certificering van lithium-ion batterijen verplicht stelt van kracht is, er meer dan 500 inspecties zijn uitgevoerd en bijna 200 overtredingen zijn vastgesteld, aldus DCWP-commissaris Vilda Vera Mayuga.

De winkelmanager ontkende de beschuldigingen van het produceren van illegale lithium-ion batterijen in zijn winkel. Hij beweerde ook dat FDNY-functionarissen enkele maanden geleden zijn winkel hebben bezocht en hem niet hebben geïnformeerd dat de batterijen die werden geproduceerd en verkocht illegaal waren. Toen hem werd gevraagd of hij wist dat de verkoop van deze batterijen illegaal was, antwoordde manager Wilson Chen: “Nee, niemand heeft me dat verteld. Voorheen, vaak, een jaar geleden, zes maanden geleden, kwam de brandweer en de politie hier en controleerde alles. Ze controleerden alles. Niemand heeft me dat verteld.”

We spraken met een klant die onlangs een scooter bij deze winkel heeft gekocht en geen idee had dat het schadelijk kon zijn. Brandweerfunctionarissen beweren dat dit een van de belangrijkste problemen is, daarom blijft Kavanaugh aandringen op wetgevende actie om nationale veiligheidsnormen voor lithium-ion batterijen vast te stellen.

Volgens gegevens van FDNY hebben lithium-ion batterijen in 2023 268 branden veroorzaakt en waren ze verantwoordelijk voor 150 verwondingen en 18 doden. Dit is drie keer zoveel slachtoffers als bij branden veroorzaakt door lithium-ion batterijen in 2022 en meer dan vier keer zoveel als in 2021.

Het Bureau Brandpreventie heeft ook overtredingen uitgevaardigd voor reparaties en werkzaamheden aan batterijen, het ontbreken van brandonderdrukkingslabeling op brandblussers, elektrische gevaren en de opslag van benzine en dieselbrandstof. Het Department of Buildings heeft een overtreding uitgevaardigd voor de illegale ombouw van een belastingplichtige en illegale bezetting van een slaapkamer in een gemeentelijke ruimte, terwijl het Department of Consumer and Worker Protection een overtreding heeft geconstateerd voor de verkoop van niet-gecertificeerde batterijen en scooters.

Veelgestelde Vragen (FAQs)

The source of the article is from the blog publicsectortravel.org.uk