Nowy interfejs Google Ads uwalnia potencjał sztucznej inteligencji

Google heeft de eerste van vele Gemini-integraties voor Google Ads geïntroduceerd, die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie om conversational forms of interaction te creëren. Deze functie is nu beschikbaar in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, met een wereldwijde uitrol voor alle Engelssprekende adverteerders binnen enkele weken.

Wat is conversational interaction?

Conversational interaction is een nieuwe functie in Google Ads die adverteerderskennis combineert met kunstmatige intelligentie van Google. Op basis van de URL van een website helpt Google AI bij het creëren van geoptimaliseerde advertentiecampagnes door relevante advertentie-inhoud te genereren, zoals afbeeldingen, koppen, beschrijvingen en zoekwoorden.

Wat zijn de voordelen voor adverteerders?

Adverteerders behouden volledige controle over de bronnen die in hun advertentiecampagnes worden gebruikt en hebben de mogelijkheid om de gegenereerde inhoud aan te passen met conversatietools.

Google beweert dat deze nieuwe functie nuttig kan zijn voor zowel kleine als grote bedrijven. Voor kleine bedrijven helpt conversational interaction bij het vergroten van creativiteit en het effectief opbouwen van hoogwaardige campagnes. Grotere bureaus kunnen daarentegen gebruik maken van de tool om snel campagneconcepten te implementeren en te testen voordat ze breder worden gedeeld.

Hoe genereert Google advertentieafbeeldingen?

Nu zoekmachines steeds visueler worden, kan het genereren van aansprekende advertentieafbeeldingen een uitdaging zijn voor adverteerders. Daarom heeft Google het conversational interaction-formulier ontworpen om suggesties te doen voor afbeeldingen die zijn afgestemd op de campagne. Dit wordt gedaan met behulp van generatieve kunstmatige intelligentie en afbeeldingen van de bestemmingspagina.

Informatie over met AI gegenereerde afbeeldingen

Alle met behulp van AI gegenereerde afbeeldingen in Google Ads, inclusief conversational interaction, zullen automatisch worden voorzien van een onzichtbaar SynthID-watermerk op basis van DeepMind. Daarnaast worden standaard metadata toegevoegd die aangeven dat de afbeeldingen zijn gegenereerd door AI.

Voor meer informatie, bezoek de homepage van Google Ads: Google Ads

The source of the article is from the blog macholevante.com